rss Uutiset 2024

16.4.2024 10.26

Marttojen juhlajumalanpalvelus sunnuntaina Tampereen tuomiokirkossa

Marttaliiton 125-vuotisjuhlien juhlajumalanpalvelus järjestetään sunnuntaina 21. huhtikuuta Tampereen tuomiokirkossa. Messu alkaa kello 10, ja se lähetetään suorana lähetyksenä Yle TV1:ssä ja Yle Areenassa. Jumalanpalvelukseen osallistuvia pyydetään saapumaan kirkkoon kello 9.30 mennessä.

Tampereen tuomiokirkon torni.
Marttojen juhlajumalanpalvelus Tuomiokirkossa on kansanlaulumessu. Kuva: Vili Paija
Jumalanpalveluksessa saarnaa Marttaliiton pääsihteeri, rovasti Marianne Heikkilä. Liturgina toimii pastori Leea Lehtonen ja esirukoilijana ja avustavana liturgina tuomiorovasti Olli-Pekka Silfverhuth

Jumalanpalvelus on kansanlaulumessu, jossa lauletaan tuttuja kansanlaulusävelmiä Anna-Mari Kaskisen sanoituksina. Musiikista vastaa gospelkuoro Ilo ja musiikkiryhmä kanttori Eveliina Ylikosken johdolla.

Juhlajumalanpalveluksen jälkeen on tarjolla kirkkokahvit Tuomiokirkon ulkopuolella. Kirkkokahvituksen järjestää Tampereen Seudun Sotilaskotiyhdistys.

Vuonna 1899 perustettu, kotitalousneuvontaa antava Marttaliitto viettää tänä vuonna 125-vuotisjuhliaan. Juhlavuoden marttamessut, vuosikokous ja juhlagaala järjestetään ensi viikonloppuna Tampereella Tampere-talossa.