rss Uutiset 2024

10.1.2024 10.00

Seurakunnissa paljon kerhoja lapsiperheille

Perhetoiminnan kerhot, Pikkuhelppi ja moni muu lapsiperheille suunnattu toiminta käynnistyy tällä viikolla joulutauon jälkeen.

Perhetoiminnan kerhoja löytyy monipuolisesti ympäri Tamperetta jokaisena arkipäivänä. Aikuisten ja lasten yhteisiä kerhoja löytyy myös ilta-aikaan. Perhetoiminnan kerhot ja kokoontumisajat.

Uutena toimintona alkaa Härmälänrannan perhekahvila, Härmälänrannan verstaalla. Perhekahvila on alueen asukkaiden vetämä ja kokoontuu keskiviikkoisin kello 9.30–11.30. Osoite on Vihurinkatu 3.

Tesoman iltaperhekerhon kausi alkaa Tesoman hyvinvointikeskuksen Lysti-salissa Tesoman kirkon remontin vuoksi. Kerho kokoontuu keskiviikoisin kello 17.30–19. Kerho siirtyy myöhemmin takaisin Tesoman kirkolle.
Kolme lasta katsoo aikuisen kertomusta. Lattialla kerrontanukkeja ja taustalla alttari.
Päiväkerhossa touhutaan paljon. Leikin lisäksi mm. hiljennytään ja ihmetellään. Kuva: Tuula Vartiainen
Päiväkerhoja järjestetään 1–3 kertaa viikossa 2–6-vuotiaille lapsille. Päiväkerhossa kristillinen kasvatus on kasvua ja elämää arjen touhuissa. Lapsi osallistuu monipuoliseen luovaan toimintaan leikkien, tutkien, liikkuen, laulaen ja askarrellen. Päiväkerhossa tutustutaan Raamatun kertomuksiin ja kirkkovuoden juhliin.

Päiväkerhopaikkaa voi hakea verkkosivujen kautta kesken kaudenkin, jos ryhmässä on vielä tilaa. Lue lisää päiväkerhoista.

Kauden 2024–2025 päiväkerhopaikkojen haku alkaa myöhemmin keväällä.

PikkuHelppi-palvelu on seurakuntien tarjoamaa lyhytaikaista lastenhoitoa. Tarjoamme PikkuHelppi-palvelua esimerkiksi perheen kotona tai ulkoillen lähialueella. Lisätietoja palvelustamme saat oman alueesi yhteyshenkilöiltä. Toiminta on maksutonta. Pikkuhelpin yhteystiedot löydät täältä.