rss Uutiset 2024

15.1.2024 16.20

Seurakuntien kesätyöhaku on alkanut

Tampereen seurakuntien kesätyöhaku on alkanut. Kesätyöpaikkoja on tarjolla noin 180, joista noin 20 on 14–17-vuotiaille tarkoitettuja kahden viikon mittaisia kesätyöjaksoja. Suurin osa kesätöistä on puisto- ja hautausmaatöitä.

Kesätyöntekijät tekevät puistotöitä hautausmaalla.
Kuva: Hannu Jukola

Kesätyöpaikkojen hakulinkit on julkaistu seurakuntien verkkosivuilla.

Seurakunnat tarvitsevat kesäksi muun muassa asiointi- ja ulkoiluapua ikäihmisille Mummon Kammarin palvelukseen, soittajia ja soittotaitoisia oppaita Finlaysonin kirkkoon, kielitaitoisia opas-vahtimestari-siivoojia kirkkoihin sekä kokkeja, siivoojia ja kesätalkkareita leirikeskuksiin.

Hakuaika päättyy 11. helmikuuta.

Kesätyöjaksot nuorille

Tampereen seurakuntien tarjoamat kesätyöjaksot 14–17-vuotialle ovat kahden viikon (10 työpäivän) mittaisia jaksoja, jonka aikana nuori voi saada ensikokemuksensa työelämästä ja työn hakemisesta. Työpäivät ovat 6 tunnin mittaisia ja ne tehdään yhdessä vastuutyötekijän kanssa. Kahden viikon jaksosta maksetaan 450 euron korvaus.

Nuorten kesätyöjaksoilla töihin kuuluu muun muassa kerhotoiminnan ja seikkailupäivien ohjaamista, toimintaa lasten, perheiden ja seniorien kanssa Messukylän alueella sekä puistotöitä Vatialan, Messukylän, Kalevankankaan ja Lamminpään hautausmailla.