rss Uutiset 2024

8.10.2024 16.45

Tamperelaismuusikot esiintyvät Tampereen turvakodin puolesta Vanhassa kirkossa

Keskustorin Vanhassa kirkossa järjestetään Varjosta valoon -tukikonsertti Tampereen ensi- ja turvakoti ry:n hyväksi keskiviikkona 30. lokakuuta.

Tyylitelty teksti seinällä, jossa lukee ”Varjosta valoon”. Sana ”valoon” hohtaa kirkkaasti ja ”varjosta” on musta ja luo varjovaikutelman.

Hämeenkadun ampumistapaus järkytti monin tavoin ihmisten turvallisuutta. Samalla se nosti esiin turvakotien resurssipulan; tänä vuonna jo yli 150 asiakasta on jouduttu käännyttämään Tampereella turvakotien ovilta.

Tamperelaismuusikko Sami Sippola pohti, miten musiikilla voisi tukea turvakodin arvokasta työtä. Hän otti yhteyttä muusikkoystäviinsä ja syntyi idea tukikonsertista, jonka avulla kerätään rahaa väkivaltatyön avopalveluille ja herätetään keskustelua ehkäisevän työn merkityksestä.

– Äskettäin Hämeenkadulla tapahtunut järkyttävä väkivallanteko muistutti väkivaltaa ehkäisevän työn merkityksestä ja siitä, miten monet lapset ja perheet ovat avun tarpeessa, Sami Sippola sanoo.

– Tuli tunne, että jotain pitäisi asian puolesta tehdä. Muusikkokaverini kokivat asian myös tärkeänä ja lähtivät ensikysymältä mukaan.

Varjosta valoon -tukikonsertti järjestetään Vanhassa kirkossa keskiviikkona 30. lokakuuta kello 18. Konserttiin on vapaa pääsy.

Konsertissa esiintyvät Pauli Hanhiniemi, Pekko Käppi, Liila Jokelin, Pelkkä Poutanen ja Are. Orkesterissa soittavat Sami Sippola (saksofoni), Safka Pekkonen (piano ja haitari), Ville Rauhala (kontrabasso) ja Janne Tuomi (rummut).

Konsertissa kuullaan puheenvuorot palvelupäällikkö Jaana Vaittiselta Tampereen ensi- ja turvakodilta ja palvelupäällikkö Jani Lindroosilta Romano Missiosta. Tilaisuuden avaa tuomiorovasti Olli-Pekka Silfverhuth.

Konsertin vapaaehtoisella kolehdilla tuetaan Tampereen ensi- ja turvakoti ry:n avopalveluyksikkö Perhekulma Puhurin väkivaltatyötä. Puhuri tarjoaa apua kaikille osapuolille, kun perheessä tai parisuhteessa on riitaisuutta, väkivaltaa tai sen uhkaa. Lapsilähtöisen väkivaltatyön tavoitteena on perheen turvallisuuden lisääminen ja lähisuhdeväkivallan ennaltaehkäisy.

Huom: Paikalle kannattaa tulla ajoissa, sillä kirkkoon voidaan ottaa 240 ihmistä. Aamulehden asiakkaat voivat seurata konserttia myös suoratoistona Aamulehden verkkosivulla.

Lahjoituksen voi tehdä helposti seuraavilla tavoilla:

• MobilePay: 88739, Viesti: Puhuri
  • Tilisiirto: Saaja: Tampereen ensi- ja turvakoti ry