Seitsemän hautausmaata, tuhansia tarinoita

Tampereen seurakunnat ylläpitää seitsemää hautausmaata, joilla näkyy vahvast imyös Tampereen historia.  Hautausmailla voi rauhoittua ja muistella läheisiä ihmisiä, oman suvun vaiheita tai tutustua muistomerkkeihin ja hautausmaiden kasvillisuuteen.

Lamminpään hautausmaa

Lamminpään hautausmaa sijaitsee Lamminpään kaupunginosassa lähellä Ylöjärven rajaa. Hautausmaalla on kappelirakennus, jossa on iso ja pieni kappeli.

Osoite: Rauhantie 21 Tampere

Hautausmaakartasta (pdf) selviävät hautausmaan alueet, pysäköintipaikat ja muut palvelut.

• merkityt invapaikat pysäköintialueella
  • välimatkat hautausmaalla sekä matka hautausmaan pysäköintialueelta kappelille ovat pitkiä.  Kappelissa sekä Rauhanportissa inva-wc, käytössä kappelin aukioloaikoina.

Liikuntarajoitteiset Liikuntarajoitteiset Inva WC Inva WC

• seurakuntapuutarhuri Matti Santala p. 050 337 3049,
  • kappelin vahtimestari Tero Mäkelä p. 040 804 9740

Rakennukset, muistolehto ja sankarihauta

• Hautausmaalta luovutetaan sekä arkku- että uurnahautoja.
  • Lamminpään hautausmaa vihittiin käyttöön lokakuussa 1939. Sen ovat suunnitelleet arkkitehdit Kai Blomstedt ja Bertel Strömmer.
  • Hautausmaan laajennusalueen on suunnitellut arkkitehtitoimisto Laiho, Pulkkinen & Raunio.
  • Lamminpään siunauskappeli on rakennettu vuonna 1990. Iso ja pieni kappeli sijaitsevat samassa rakennuksessa. Kappelin yhteydessä on myös krematorio. Siunauskappelin on suunnitellut arkkitehtitoimisto Laiho, Pulkkinen & Raunio. Panoraamakuva kappelista
  • Lamminpään hautausmaan vanha kappeli (Rauhanportti) on Bertel Strömmerin piirtämä ja se vihittiin joulukuussa 1940.
  • Hautausmaalla on myös muistolehto ja sankarihauta, jonka muistomerkin on suunnitellut Bertel Strömmer 1947.
  • Hautausmaan pinta-ala on 27,5 hehtaaria

• merkityt invapaikat pysäköintialueella