Seitsemän hautausmaata, tuhansia tarinoita

Tampereen seurakunnat ylläpitää seitsemää hautausmaata, joilla näkyy vahvast imyös Tampereen historia.  Hautausmailla voi rauhoittua ja muistella läheisiä ihmisiä, oman suvun vaiheita tai tutustua muistomerkkeihin ja hautausmaiden kasvillisuuteen.

Teiskon hautausmaa

Hautausmaa sijaitsee Teiskon kirkon vieressä.Hautausmaalla on muistelupaikka muualle haudatuille.

Osoite: Teiskon kirkkotie 114

Teiskon hautausmaa on Tampereen vanhin. Se otettiin käyttöön jo vuonna 1787. Kirkko on valmistunut vuonna 1788 ja kellotapuli kymmenen vuotta myöhemmin. Ne on suunnitellut Matti Åkerblom.
Hautausmaan pinta-ala on 1,7 hehtaaria.

p. 03 2190 701 (arkisin klo 9-15) ja Jokinen Outi p. 040 804 9722

Muistomerkkejä

• Sankarihaudan muistomerkki vuodelta 1951
  • Vuoden 1918 sodan valkoisten ja punaisten muistomerkit
  • Karjalaan jääneiden muistomerkki vuodelta 1956
  • Hautausmaakartasta (pdf) selviävät hautausmaan eri alueet, pysäköintipaikat ja muut palvelut.