Messukylän hautausmaat

Messukylän hautausmaalla on kaksi hautausmaata Messukylän kirkon hautausmaa ja Keskinen hautausmaa.

Osoite: Messukylänkatu 54

Hautausmaakartasta (pdf) selviävät hautausmaan alueet, pysäköintipaikat ja muut palvelut.

Keskinen hautausmaa

Sijaitsee Messukylän koulun vieressä, jonka osoite on Messukylänkatu 35/ Kyläojankatu 6. Hautausmaan pysäköintialue on Kyläojankadun puolella.

• Hautausmaalla on muistolehto
  • Keskiseltä hautausmaalta luovutetaan vain uurnahautoja, mutta vanhoissa haudoissa säilyy myös arkkuhautausmahdollisuus.
  • Keskinen hautausmaa oli käytössä vuosina 1861–1927, ja se otettiin uudelleen käyttöön 1994.
  • Pinta-alaltaan Keskinen hautausmaa on noin 0,7 hehtaaria,

Messukylän kirkon hautausmaa

• Luovutetaan sekä arkku- että uurnapaikkoja.
  • Uurnahautausmaan yhteydessä on perinteisten uurnahautojen lisäksi kolumbaario eli uurnaholvi, sirottelualue ja muistolehto. Alueen vieressä on myös tunnustukseton hauta-alue.
  •  Hautausmaalla on muistolehto ja muistelupaikka muualle haudatuille.
  • Messukylän kirkon yhteydessä oleva hautausmaa on ollut käytössä vuodesta 1891. Uusi uurnahautausmaa otettiin käyttöön syksyllä 2006.
  • Kirkon yhteydessä oleva hautausmaa noin 2 hetaaria ja uusi uurnahautausmaa noin 2 hehtaaria.

Messukylän vanhan kirkon kirkkomaa

Vanhan kirkon kirkkomaahan haudattiin vuoteen 1860 asti. Messukylän hautausmaan opaskartta (pdf) (230.9 KB)

Messukylän hautausmaista vastaavat

• Työnjohtaja Mika Kotomäki p.  050 306 3028