Tesoman kirkko

Tesoman kirkko avoinna toiminnan mukaan.

Osoite: Tesomankuja 11, 33310 Tampere
Puhelin: 040 804 8545
Tilan koko: 100 henkilöä

• Induktiosilmukka kirkkosalissa
  • Esteetön sisäänkäynti pääovelta
  • Lastenhoitopiste aulan wc:n yhteydessä.
  • Esteetön pysäköinti pääsisäänkäynnin edessä on kaksi pysäköintipaikkaa, jotka on merkitty pyörätuolimerkeillä.
  • Wc-tiloissa apuna tukikahvat (ei inva-wc)
  •  Isotekstiset-seurakuntasalissa ja rippikoulusalissa virsikirjatelineessä
  • Pistevirsikirjat ovat rippikoulusalin puoleisessa virsikirjatelineessä
  • kirkon ensimmäisessä kerroksessa sijaitsee kerho- ja toimistotiloja. Sisäänkäynnin edustalla on tasanne, jossa on luiskattu osuus (ovella kynnys)

Varaa tila
Tila on varattavissa numerosta (03) 219 0705.

Liikuntarajoitteiset Liikuntarajoitteiset Kuulokojeet Kuulokojeet Lastenhoitohuone Lastenhoitohuone Pistekirjoitus Pistekirjoitus

Seurakuntasalissa voi järjestää perhejuhlan tai muun tilaisuuden enintään 110 hengelle.

Tesoman kirkko vihittiin käyttöönsä helluntaina 1978. Hajanainen, 30 000 asukkaan Harjun seurakunta sai kipeästi tarvitsemansa monipuolisen toimintapisteen keskelle Tesoman lähiötä. Kirkon on suunnitellut arkkitehti Olavi Suvitie. Kirkko on rakennettu punatiilestä männikköiselle kankaalle, lähelle luontoa. Luonnonläheisyys tuntuu myös itse kirkkosalissa, josta avautuu suuri ikkuna suoraan mäntymetsikköön.

Tesoman kirkko on monitoimitila. Varsinaiseen kirkkosaliin mahtuu sata henkeä, mutta yhdistämällä seurakuntasalin ja rippikoululuokan jumalanpalvelukseen voi osallistua 350 sanankuulijaa. Alakerran tiloineen Tesoman kirkko tarjoaa pesäpaikan lapsille, nuorille, aikuisille ja vanhuksille. Hiljaisen viikon elämyksellisen kärsimystien Via Dolorosan kulkee vuosittain noin 2 500 ihmistä.

Alttariveistos

Nyt näemme kuin kuvastimessa - silloin kasvoista kasvoihin on nimeltään taiteilija Laila Pullisen suunnittelema kärsivän Kristuksen hahmoinen reliefi, joka hankittiin kirkon alttariveistokseksi. Teos on valettu messinginvärisestä pronssivaluseoksesta ja painaa 500 kiloa.

Laila Pullinen
Nyt näemme kuin kuvastimesta
pronssi

Urut

Kirkkosalin 12-äänikertaiset urut on valmistanut Kangasalan urkutehdas.

Kirkkotekstiilit

Helmi Vuorelma Oy:n toimittamat kirkkotekstiilit on lahjoittanut opettaja Hilppa Lilja.

Kellotapuli

Kellotapulin kelloihin on kaiverrettu tekstit Jumala on rakkaus ja Jolla on korvat, se kuulkoon.

Ajo-ohje

1. Tesoman valtatieltä käännytään Raiskionkadulle, ristetyksessä on kirkon opaste.
  2. Raiskionkadulta käännytään ensimmäisestä risteyksestä vasemmalle (noin 50 metriä valtatieltä).
  3. Tien päässä on vasemmalla parkkipaikoja.

Tesoman kirkko on Länsiportin kauppakeskuksen takana.

• Induktiosilmukka kirkkosalissa
  • Esteetön sisäänkäynti pääovelta
  • Lastenhoitopiste aulan wc:n yhteydessä.
  • Wc-tiloissa apuna tukikahvat (ei inva-wc)
  •  Isotekstiset-seurakuntasalissa ja rippikoulusalissa virsikirjatelineessä
  • Pistevirsikirjat ovat rippikoulusalin puoleisessa virsikirjatelineessä