Kiovanpuiston piknik

Ajankohta su 26.5.2024 klo 13-16

Kiovan päivää juhlistetaan piknikillä Kiovanpuistossa Kalevan kirkon kupeessa.

Kiovan päivää juhlistetaan Kiovan päivän piknikillä 26.5. kello 13. Paikkana on mikäs muukaan kuin Kiovan puisto Kalevan kirkon kupeessa. Piknikin järjestävät Tampereen ukrainalaisten yhdistys Suomessa ry ja Tampereen tuomiokirkkoseurakunta.

Tilaisuuden aluksi kuullaan kaupungin apulaispormestari Pekka Salmen tervehdys ja julkistetaan taidehuutokaupan tuotto.

Tampereen ukrainalaisten yhdistys Suomessa ry on lahjoittanut kaksitoista taiteilija Olexandr Malinchenkon teosta huutokauppaan, jonka tuotolla ostetaan välttämättömyystarvikkeita rintamalle. Erityisen kipeästi tarvitaan potilasmonitoreja, jotka maksavat 500–1000 euroa kappaleelta.  Teokset ovat nähtävillä kauppakeskus Ratinassa 6.–25.5. ja niitä voi huutaa itselleen osoitteessa:

Tampereen ja Kiovan ystävyyskaupunkisuhteen solmimisesta tulee tänä vuonna kuluneeksi 70 vuotta. Kaupungit juhlistavat vuonna 1954 alkanutta yhteistyötä sekä Tampereella että Kiovassa.

Piknik-herkuttelun lisäksi luvassa on suomalaisia ja ukrainalaisia pihaleikkejä sekä musiikkia. Kirkon ulkomaanapu myy kahvia ja ukrainalaisia herkkuja Ukrainan hyväksi.

***

Плед та смаколики під руку, і гайда на пікнік у парк Києва!

26 травня День Києва в Тампере відзначатиметься Пікніком до дня Києва. Місце пікніку - ніде інакше, як у парку Києва біля церкви Калева о 13:00. Організаторами пікніка є Товариство українців у Тампере та Соборна паства Тампере.

На пікніку будуть фінські та українські вуличні ігри та музика. Церковний фонд допомоги іноземним країнам продаватиме каву та українські смаколики для допомоги Україні.

На початку заходу прозвучить привітання заступника міського голови Тампере [ХХ] та буде оголошено результати продажів на мистецькому аукціоні.

Товариство українців міста Тампере передало на аукціон дванадцять робіт художника Олександра Малінченка, кошти від яких підуть на придбання допомоги для фронту. Особливо гостро потрібні монітори пацієнта для медичної евакуації, які коштують приблизно 2000 євро за штуку. Роботи художника можна побачити в ТЦ Ратіна з 6 по 25 травня. Ви можете переглянути та зробити свою ставку на картину за адресою:

Цього року виповнюється 70 років побратимству Тампере та Києва. Міста святкують співпрацю, яка почалася в 1954 році в Тампере та Києві.

***

Kiev Day will be celebrated with a Kiev Day picnic on 26 May at 13.00 in the Kiev Park near the Kaleva Church. The picnic is organised by the Tampere Association of Ukrainians in Finland and the Tuomiokirkko congregation.

The event will start with a greeting from the Deputy Mayor of the City of Tampere, Pekka Salmi, and the proceeds of the art auction will be announced.

The Tampere Association of Ukrainians in Finland has donated twelve works of art by artist Olexandr Malinchenko to the auction, the proceeds of which will be used to buy essential supplies for the front. Patient monitors are particularly badly needed, costing between €500 and €1,000 each. The works will be on display at the Ratina shopping centre from 6 to 25 May and can be bid for at the following address:

This year marks the 70th anniversary of the twinning of Tampere and Kiev. The cities will celebrate the cooperation, which started in 1954, in both Tampere and Kiev.

In addition to picnic treats, there will be Finnish and Ukrainian yard games and music. Finn Church Aid will sell coffee and Ukrainian delicacies for the benefit of Ukraine.

Järjestäjä: Tampereen ev.lut. seurakunnat, Tuomiokirkkoseurakunta

Tapahtumapaikka kartalla