Kolme miestä lastaamassa ruokalaatikoita.

Ruokapankki kerää ja toimittaa ruokaa jakelupisteisiin

Ruokapankki kerää keskitetysti syömäkelpoista hävikkiruokaa kaupoista, elintarvikevalmistajilta ja ammattikeittiöiltä jaettavaksi eteen päin.  Ruokapankki saa jaettavaksi myös erilaisia tuotelahjoituksia ja kerää varoja ruoan ostamiseksi.

Ruoka-avun hakeminen

Seurakunnat antavat ruoka-apua vähävaraisille tamperelaisille. Ruoka-avun lisäksi seurakunnat järjestävät edullisia yhteisöruokailuja eri puolella Tamperetta.

Lahjoita ruoka-apuun

Lahjoita ja auta! Yhä useampi vähävarainen tamperelainen tarvitsee ruoka-apua, kun kaikki eläminen maksaa enemmän. Samaan aikaan Ruokapankille lahjoitetaan aikaisempaa vähemmän ruokaa jaettavaksi.

Auta pulassa olevia – lahjoita varoja ruoka-apuun. Pienikin tuki on arvokas! Tee lahjoitus

Vapaaehtoistyö ja työllistymispolut

Ruokapankki tarjoaa myös mahdollisuuden mielekkääseen vapaaehtoistyöhön ja työttömälle työllistymispolkuja.

Leipuriopiskelijoiden leipomia pikkuleipiä Ruokapankin jakopisteellä.
Tampereen palvelualan ammattiopiston leipuriopiskelijat ilahduttivat Ruokapankin asiakkaita!