Uutiset 2019

27.11.2019 13.59

50-vuotias Händel-kuoro juhlii huippusolistien ja Helsingin Barokkiorkesterin seurassa

50 vuotta täyttävä Händel-kuoro palaa juurilleen, kun sen nimikkosäveltäjän Messias-oratorio kajahtaa Tampereen tuomiokirkossa 30.11. kello 18.

Händel-kuoron jäsenet ovat kokoontuneet ryhmäkuvaan. On syksyinen päivä ja kuorolaiset ovat kokoontuneet metsässä. Tunnelma on iloinen.
Händel-kuoro perustettiin 1969 Tampereen ensimmäiseksi oratoriokuoroksi täyttämään tarpeen suurten kirkkomusiikkiteosten tuomiseksi paikkakunnalle. Kuva: Markus Karkkulainen
Musiikkielämyksen yleisölle konsertista tekevät erityisesti periodisoittimin soittava Helsingin Barokkiorkesteri ja barokin esittämiskäytäntöihin perehtyneet nimekkäät laulusolistit.

Englantilaisen sopraanon Emma Kirkbyn kristallisesta äänestä on muodostunut vanhan musiikin ideaali. Häneltä oppia ovat hakeneet lukuisat keskiajan, renessanssin ja barokin musiikin tulkitsijat. Kirkby esiintyy yhä ympäri maailmaa vanhan musiikin orkestereiden ja ryhmien tähtenä.

Alttosolistina esiintyy nuoren polven italialainen kontra-altto Sonia Prina. Bassosolistina laulaa Lauri Solin ja tenorisolistina Juho Punkeri, joka on niittänyt mainetta erityisesti vanhan musiikin ja liedin tulkkina.

Helsingin Barokkiorkesteri pyrkii tarjoamaan yleisölle yhä uusia näkökulmia vanhan musiikin tulkintaan.

Liput: 40/30 € lippu.fi, Tallipihan kahvila ja liput@handel-kuoro.fi. Kysy myös ryhmähinnat.