Uutiset 2019

21.10.2019 14.36

Aamukaste on vaivaton kastevaihtoehto perheille

23. marraskuuta Pispalan kirkossa on luvassa leppoisa ja mukava pienten ja isojen lasten yhteisöllinen kastejuhla. Aamukaste -tapahtumassa seurakunta hoitaa kastejärjestelyt perheen puolesta kakkukahveista kirkon koristeluun.

23. marraskuuta ollaan kastemaljan äärellä Pispalan kirkossa. Kuva: Hannu Jukola
Perheen tarvitsee vain ilmoittautua ennakkoon ja tulla paikalle. Aamukasteeseen ilmoittaudutaan ilmoittautumislomakkeella, johon pääset tästä.

Vieraat ovat tervetulleita Aamukasteeseen

Aamukaste on mukavan mutkaton, kuitenkin juhlallinen kastetapahtuma. Mukaan kannattaa ottaa lähipiiri juhlimaan suurta asiaa ja nauttimaan seurakunnan tarjoamat kakkukahvit. Tilaisuuden kulku määrittyy sen mukaan, kuinka paljon kastettavia on ja mikä on heidän ikäjakaumansa.

Lisätietoa ja tiedustelut pastori Amelié Liehrmannilta, amelie.liehrmann@evl.fi p.040 804 8505
Aamukasteessa kaikki on tehty valmiiksi perheen puolesta kakkukahveista kirkon koristeluun. Kuva: Hannu Jukola

Kasteeseen liittyvää huomioitavaa:
  • Alle 12-vuotiaan kastettavan toisen huoltajan on kuuluttava kirkkoon. Yli 12-vuotiaan kohdalla riittää huoltajien suostumus. Yli 15-vuotiailta edellytetään rippikoulua.
  • Kastettavalla tulee olla kaksi kummia. Kummien tulee olla konfirmoituja ev.lut. kirkon jäseniä. Jos kummin löytäminen tuottaa vaikeuksia, seurakunta voi auttaa etsinnässä.
Kuvia ja tunnelmia aiemmista Aamukasteista löytyy täältä.