Uutiset 2019

25.3.2019 15.57

Earth Hour -pimeävaellus ilmaston puolesta

Earth Hour -tapahtumaan voi osallistua lauantaina 30. maaliskuuta lähtemällä pimeävaellukselle. Hiljainen vaellus alkaa Keskustorin Vanhalta kirkolta kello 20 ja päättyy Finlaysonin kirkolle kello 21.

– Kävelyn aikana havainnoimme kaupungin valoja ja varjoja. Aistimme luonnon ja rakennetun ympäristön suhdetta, kertoo hengellisen ohjauksen pastori Jussi Holopainen.

Vaelluskumppaneina toimivat Jussi Holopainen ja diakoni Sari Peltonen.

Earth Hour on ympäristöjärjestö WWF:n järjestämä maailman suurin ilmastotapahtuma, johon kaikki voivat osallistua. Tapahtuman aikana näytetään valomerkki ilmaston puolesta sammuttamalla turhat valot. Tämän symbolisen eleen avulla jokainen voi ilmaista huolensa ympäristön tilasta ja ilmastokriisistä päättäjille.

Vuonna 2019 Earth Hour on Suomessa viidettä vuotta peräkkäin maailman suurin kynttiläillallinen, jonka tarkoituksena on herättää keskustelua ruoan ilmastovaikutuksista.

Earth Hour -pimeävaellus 30.3. kello 20–21