Uutiset 2019

25.9.2019 14.00

Henkirikoksen uhreja muistetaan 2. lokakuuta

Ruusu henkirikoksen uhreille -tapahtuma on vuosittain YK:n väkivallattomuuden päivänä 2. lokakuuta järjestettävä tilaisuus, johon voi tulla muistamaan läheistä, joka on menehtynyt henkirikoksen uhrina. Tampereella ruusutapahtuma järjestetään kahdeksatta kertaa.

Ihminen heittää ruusua sillalta veteen. Hänellä on toisessa kädessään muutama punainen ruusu.
Kuva: Ville Finnilä
Henkirikoksen uhreja muistetaan laskemalla ruusut virtaavan veden vietäväksi. Tapahtuma alkaa kello 18 Palatsinraitin sillalla, jossa jaetaan punaisia ruusuja Tammerkoskeen laskettavaksi.

Ruusujen laskun jälkeen siirrytään Finlaysonin kirkkoon hartaustilaisuuteen kello 18.30. Tilaisuudessa musiikkia esittävät mm. Eino Matsi, Katri Metso, mezzosopraano Ulla Törmä sekä koloratuurisopraano Heini Lappalainen-Nykänen.

Ruusu henkirikoksen uhrille on kaikille avoin tapahtuma. Lisätietoja tapahtumasta sekä henkirikoksen uhrien läheisten tukitoiminnasta saa sivulta huoma.fi

• Ruusu henkirikoksen uhrille 2. lokakuuta
  • klo 18 Palatsinraitin silta (Alaverstaanraitti)
  • klo 18.30 Finlaysonin kirkossa hartaushetki ja musiikkiesityksiä