Uutiset 2019

18.10.2019 9.10

Jaa #valoa –somekampanja muistuttaa, että jokaisen tunnelin päässä on valoa

Erityisesti 18-25-vuotiaille nuorille aikuisille suunnattu #valoa -kampanja muistuttaa toisten huomioimisen tärkeydestä, ja että kirkon palvelujen kautta löytyy aina kuuntelija tai auttaja.

Häivytetty fiiliskuva kolmesta nuoresta naisesta. Värikäs Jaa #valoa -teksti kuvassa.
Kampanja alkaa 19. lokakuuta ja jatkuu pyhäinpäivä-viikonloppuun 3. marraskuuta. Tavoitteena on jakaa #valoa ja tehdä kirkon keskusteluavun palveluita tunnetuksi nuorille.

Kampanjan verkkosivuilla jaavaloa.fi on myös valovinkkejä siihen, miten voit tuoda #valoa ympärillesi ja itsellesi.

Kampanja näkyy erityisesti Instagramissa ja YouTubessa tunnuksella #valoa.

Kirkon keskusteluapua luottamuksella, kuunnellen

Papin tai muun kirkon työntekijän sekä verkkokeskustelijoiden kanssa voi keskustella luottamuksella mistä vain, myös arkisista asioista. Palvelut on toteutettu niin, ettei kukaan myöskään saa tietää henkilöllisyyttäsi.

Kirkon keskustelupalvelun Palveleva chat palvelee maanantaista perjantaihin kello 12–20, #valoa-kampanjan aikana (19.10–3.11.) myös viikonloppuisin klo 16–20.

Palveleva puhelin 0400 22 11 80 on avoinna joka ilta klo 18 alkaen, perjantaisin ja lauantaisin -03 saakka, muina päivinä -01 saakka.

kirkonkeskusteluapua.fi
Kolme naista istuu selin laiturilla penkillä toisiinsa nojautuen. Kuvassa on teksti: ollaan valoina toisillemme tänään.

Seurakuntien lisäksi #valoa -kampanjassa ovat mukana Nuori kirkko, Palveluoperaatio Saapas, Kirkkopalvelut, Suomen lähetysseura, Suomen Pipliaseura sekä Kirkon Ulkomaanapu, jotka kertovat kampanjasivuilla tositarinoita Suomesta ja maailmalta.