Uutiset 2019

20.12.2019 14.00

Joulurauhan julistus aloittaa Kirkkopuiston joulun

Tampereen seurakunnat kutsuu kaikki kaupunkilaiset yhteiseen joulurauhanjulistukseen Aleksanterin kirkon kirkkopuistoon jouluaattona 24.12. kello 12. Joulurauhanjulistamisen jälkeen kirkkopuistossa on tarjolla glögiä kello 12–14 ja kirkon ovella tarjotaan jouluista puuroa kello 12.15–15.

Piirroskuva talvisesta Pyynikin kirkkopuistosta, jossa lukee Kirkkopuiston joulu 24.12.2019.

Joulurauha julistetaan kirkon etuportailta.
– Joulurauha julistetaan kaikille kaupunkilaisille riippumatta uskonnosta tai maailmankatsomuksesta. Kirkkopuistoon on kaikkien turvallista tulla, sanoo tuomiorovasti Olli Hallikainen.

- Joulun sanoma rauhasta, rakkaudesta ja armosta on aina ajankohtainen.

Kirkkopuiston joulussa on jokaiselle jotakin. Jouluperinteiden ystäville on kirkossa jouluhartauksia, joulutonta joulua viettäville on oma aattokahvila ja kirkkopuistossa on tarjolla kuumaa glögiä kaikelle kansalle. Joululaulunystävät pääsevät laulamaan sydämensä kyllyydestä joululauluja Hauli Brossista tuttujen Juri Lindemanin ja Kalle Alatalon kanssa.

Kirkkopuiston joulu  24.12.2019

Pyynikin kirkkopuisto, Aleksanterin kirkko

• klo 12 Joulurauhan julistus Aleksanterin kirkon pääportailla
  • klo 12.15 Joulurauhaa! – hartaus kirkossa: Olli Hallikainen, Riikka Viljakainen
  • SPR:n Aattokahvila Aleksanterin koululla klo 12-18

• Glögitarjoilua kirkkopuistossa klo 12-14

• Joulupuuroa kirkkopuistossa klo 12.15-14

• Jouluruokaa kryptassa klo 12.15-15

• klo 15 Kirkkopuiston Kauneimmat – yhteislaulutilaisuus. Laulattajina Hauli Bros -yhtyeen Juri Lindeman ja Kalle Alatalo. Tilaisuuden juontaa radio Sun’sta tuttu Linda Huhtinen
  •  klo 17 Piispan joulukirkko, Matti Repo, Riikka Viljakainen, sopraano Liisi Pettersson
  •  klo 18-23 Aattoiltaa yhdessä! kryptassa
  •  klo 23 Sympaatti-kuoron joulukonsertti

Tapahtuma Facebookissa https://www.facebook.com/events/2508397782613029/

Tänä vuonna järjestelyissä ovat myös Suomen Punaisen Ristin Tampereen osasto, Tampereen Kaupunkilähetys, Mummon Kammari ja Nauha ry.

Aaton joulukirkot ja -hartaudet

Joulukirkkojen suosio on vankka – niissä käyvät puolet suomalaisista. Joulukirkkoja ja -hartauksia järjestetään Tampereen kirkoissa ja kappaleissa aamupäivästä aina keskiyöhön saakka. Joulukirkoista erityisen tunnelmallisia ovat yökirkot, joita järjestetään muun muassa Viinikan kirkossa kello 22 ja Messukylän vanhassa kivikirkossa kello 24. Kappelihartauksia järjestetään Kalevankankaan, Lamminpään ja Vatialan kappeleissa tasatunnein.

Kello 17 Aleksanterin kirkossa on Piispan joulukirkko, jossa Evankeliumin lukee Tampereen kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Anna-Kaisa Ikonen.

Aaton joulukirkkojen ja -hartauksien ohjelma kokonaisuudessaan