Uutiset 2019

26.11.2019 18.32

Kauneimmat Joululaulut soivat maailman lasten puolesta

Suomalaiset ovat laulukansaa. Se tulee todistetuksi vuodesta toiseen, kun Kauneimmat Joululaulut saavat kirkkokansan liikkeelle. Vuosittain Kauneimpia Joululauluja laulaa noin miljoona suomalaista.

carols

Kauneimpia Joululauluja lauletaan tänä vuonna jo 46. kerran. Ensimmäiset laulut lauletaan 30. marraskuuta kello 13 Pispalan kirkossa selkokielisinä. Tampereella laulu soi kirkkojen lisäksi muun muassa ravintoloissa, vanhainkodeissa ja pubeissa. Löydä oma laulutapahtumasi Kauneimpien Joululaulujen ohjelmasta.

Tänä vuonna Kauneimmat Joululaulut laulut soivat maailman kaikkein heikoimmassa asemassa olevien lasten hyväksi. Seurakuntien järjestämissä Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksissa kolehti kerätään Lähetysseuran toiminnan tukemiseen. Kerätyillä varoilla mahdollistetaan kehitysmaiden lapsille koulutusta, terveydenhoitoa ja turvaa. Lähetysseura tukee myös erityisesti vammaisten ja vähemmistöihin kuuluvien lasten koulutusta sekä oikeuksien toteutumista.