Uutiset 2019

13.12.2019 14.02

Kauneimpien Joululaulujen supersunnuntai täyttää kirkot Tampereella

Tuleva sunnuntai 15. joulukuuta on Kauneimpien Joululaulujen supersunnuntai. Kolmantena adventtipäivänä on yhteensä 27 yhteislaulutapahtumaa, mikä tekee päivästä huikean yleisöhitin. Suosion vuoksi päivä onkin muodostunut yhdeksi kirkkovuoden suosituimmista kirkkopyhistä. Joululaulut kuuluvat jouluun ja lauluja pitää saada laulaa yhdessä.

Kauneimmat-joululaulut7
– Kauneimmat Joululaulut on klassikko. Minusta joululaulujen laulaminen kirkossa on suorastaan sielunhoitoa. Ihmisten on vaikea pysähtyä kaikenlaisten virikkeiden ja ajatusten myllerryksessä, mutta kirkossa se voi onnistua. Kun laulat jo lapsuudesta tuttua tekstiä – silloin olet juuri siinä hetkessä. Kynnys tulla kirkkoon on matala, eikä siellä tarvitse olla yksin, sanoo tänä vuonna Kauneimpien Joululaulujen suojelijana toimiva Katri Helena.

Joka vuosi noin miljoona suomalaista osallistuu Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksiin ja auttaa samalla maailman hädänalaisia lapsia Suomen Lähetysseuran kautta. Kerätyillä kolehti- ja nettilahjoituksilla torjutaan köyhyyttä kehitysmaissa tarjoamalla heikoimmassa asemassa oleville lapsille koulutusta, terveydenhoitoa ja turvaa.

Joululauluja pääsee laulamaan melkein jokaisessa Tampereen kirkossa. Aikuisille ja lapsille on omat tilaisuutensa, joululauluja pääsee laulamaan ruotsiksi ja kahdessa tilaisuudessa on tulkkaus viittomakielelle. Alla on koottuna Kauneimpien Joululaulujen supersunnuntain ohjelma.

Kauneimmat Joululaulut 15. joulukuuta

• klo 14 Lapinniemen kappeli
  • klo 15 Seurakuntakoti Katariina
  • klo 15 Hervannan kirkko, glögi- ja piparitarjoilu, tuotteita myynnissä lähetystyön hyväksi