Uutiset 2019

5.9.2019 10.57

Kirkon yhteiskuntapäivillä kysytään, mikä tekee hyvän kaupungin

Kirkon yhteiskuntapäiviä vietetään tänä vuonna Tampereella 18.–20. syyskuuta.

Tampereen koskipuisto syksyn väreissä. Nurmialueet ovat vihreät, mutta puiden lehdissä on havaittavissa keltaisuutta. Vesi virtaa Tampereel vesivoimalan lävitse.
Kuva: Laura Vanzo / Visit Tampere
Päivillä keskitytään kysymykseen siitä, mikä tekee hyvän kaupungin. Kysymystä lähestytään keskustellen, tamperelaisesta kaupunkiteologiasta käsin, sekä kaupunkia tutkien, käytännössä.

Keskiviikkona keskitytään kaupungistumisen nykyisiin megatrendeihin. Keskusteluun kaupungin tulevaisuudesta osallistuvat Manchesterin piispa David Walker ja kaupunkiteologian yliopistonlehtori Henrietta Grönlund. Illalla keskustelu siirtyy Puistotornista Kahdet kasvot -olutkievariin, jossa pohditaan Tampereen kaksia kasvoja.

Torstai aloitetaan ohjatulla kaupunkipyhiinvaelluksella, jonka jälkeen Puistornissa tartutaan päivien teemaan. Hyvää kaupunkia pohtivat Tampereen apulaispormestari Anna-Kaisa Heinämäki, työelämäprofessori Pekka Sauri, David Walker ja Henrietta Grönlund.

Perjantain ohjelmaan kuuluvat kelttimessu ja keskustelutilaisuus kestävästä kaupungista, kirkosta ja ilmastonmuutoksesta. Keskusteluun osallistuvat Tampereen piispa Matti Repo, Pekka Sauri, David Walker, Henrietta Grönlund, asiantuntija Hanne von Weissenberg ja johtava asiantuntija Kari Latvus.

Tapahtuma on avoin kaikille.

Ohjelma kokonaisuudessaan ja ilmoittautuminen