Uutiset 2019

30.8.2019 10.11

Köynnöksenkantajien viikko huipentuu sunnuntaina 8.9. Tuomiokirkkoseurakunnan kirkoissa

Syyskuun ensimmäinen viikko on Tuomiokirkkoseurakunnassa Köynnöksenkantajien viikko ja sitä vietetään vapaaehtoistyöhön tutustumisen merkeissä. Köynnöksenkantajien viikko kokoaa uudet ja vanhat vapaaehtoiset yhteen ja viikko huipentuu sunnuntaina 8. syyskuuta Tuomiokirkossa, Aleksanterin kirkossa ja Kalevan kirkossa.

Kirsti-Martiskainen-ja-Sirkka-Liisa-Heino
Avoimen kirkon ystävälliset päivystäjät toivottavat tulijat tervetulleiksi Aleksanterin kirkkoon. Kuvassa Sirkka-Liisa Heinonen (oik.) ja Kirsti Martiskainen. Kuva: Hannu Jukola
Sunnuntaina 8. syyskuuta Tuomikirkossa, Aleksanterin kirkossa sekä Kalevan kirkossa on messu kello 10.  Tämän jälkeen  nämä kirkot tarjoavat monenmoista ohjelmaa vapaaehtoistyöstä kiinnostuneille.

Tuomiokirkossa järjestetään messun jälkeen Köynnöksenkantajien kutsutori, jossa kerrotaan vapaaehtoistyön mahdollisuuksista. Tässä yhteydessä pidetään myös infotuokio kirkkokahveineen  kirkon alasalissa. Toinen infotukio on kello 14 kirkkosalissa.

Aleksanterin kirkossa vietetään sunnuntaina Aleksanteri-päivää. Kello 11.20–14 on tarjolla hernekeittoa soppatykistä. Kirkon sisätiloissa ja kirkkopuistossa on erilaisia toimintarasteja. Infopisteellä pääsee tutustumaan Aleksanterin kirkon tarjontaan, kirkon työntekijöihin, kuulemaan vapaaehtoistyöstä ja pyörittämään onnenpyörää.

Kalevan kirkon Kaleva-päivä alkaa keittolounaalla kello 11.30–12.30 ja pullakahveja on tarjolla kello 11.30–14.  Kello 12 ja 13 kirkkosalissa pidetään esittelyluennot ja urkuvartit. Ohjelmassa on myös opastettuja kierroksia, joilla pääsee näkemään myös torninäköalat. Kaleva-päivänä nuorisotila Katakombin pelipisteet ovat auki ja partio-infoakin on tarjolla.