Uutiset 2019

26.8.2019 12.43

Köynnöksenkantajien viikko kokoaa uudet ja vanhat vapaaehtoiset yhteen

Syyskuun ensimmäisenä viikkona vietetään Tuomiokirkkoseurakunnassa Köynnöstenkantajien viikkoa. Niin vapaaehtoiset kuin vapaaehtoistoiminnasta kiinnostuneet ovat tervetulleita tutustumaan toisiinsa kutsutoreilla ja jakamaan ideoita, kokemuksia ja toiveita vapaaehtoistoimintaan liittyen.

Köynnöksenkantajat -freskon poika poimii ruusua.
Seurakunnissa on paljon vapaaehtoistoimintaa. Muutamina esimerkkeinä voidaan mainita maksuttomien ruokailujen järjestäminen,  ryhmien vetäminen, ihmisten kohtaaminen ja kuunteleminen, tapahtumien toteuttaminen, laulaminen ja musisointi, messuissa avustaminen sekä isostoiminta. Vapaaehtoisuudella on monet kasvot.

Vapaaehtoisuus ei edellytä pitkäaikaista sitoutumista. Auttaa voi kerran kuukaudessa, viikossa tai vain silloin tällöin.

Köynnöksenkantajien viikko alkaa maanantaina 2.9.  Seurakuntien talolla, Näsilinnankatu 26, jossa on ohjelmassa yhteisöruokailua, avajaiskahvit ja Köynnöstenkantajien kutsutori. Köynnöksenkantajien kutsutoreja ja ohjelmaa järjestetään  viikon ajan kirkoissa ja Seurakuntien talolla. Koko viikon ohjelman näet täältä.
Kirsti-Martiskainen-ja-Sirkka-Liisa-Heino
Avoimen kirkon ystävälliset päivystäjät toivottavat tulijat tervetulleiksi Aleksanterin kirkkoon. Kuvassa Sirkka-Liisa Heinonen (oik.) ja Kirsti Martiskainen. Kuva: Hannu Jukola

Vapaaehtoistehtäviin voi saada siunauksen
  • to 12.9. klo 17 viikkomessussa Aleksanterin kirkossa