Uutiset 2019

17.10.2019 11.19

Messukylän seurakunnan kirkkoherran virka haettavana

Tampereen suurimman seurakunnan kirkkoherran virka on avoinna. Messukylä on yksi Suomen suurimmista seurakunnista. Sen alue käsittää Tampereen itäiset ja pohjoiset kaupunginosat. Jäseniä on lähes 41 000.

Punatiilinen kirkkorakennus kesäisenä päivänä.
Seurakunnan alueella sijaitsevat Aitolahden vanha kirkko, Aitolahden kirkko, Messukylän vanha kirkko, Messukylän kirkko ja Teiskon kirkko. Kuvassa on Messukylän kirkko.
Viran hakuaika päättyy 15.11. Hakuilmoitus löytyy osoitteesta https://rekry.evl.fi/rekry2/#/job/14798?portal=rekry2&source=app

Hakuilmoituksessa hakijoilta odotettaan mm. seuraavaa

• ”Kirkkoherran viran hoitaminen edellyttää strategisen ajattelun taitoa ja kokemusta hallita suuria kokonaisuuksia myös paineen alla.
  • Kirkkoherran keskeisimmät toiminnalliset kehittämisen kohteet ovat monipuolistuva messuelämä, kristillinen kasvatus ja diakonia.”

Kirkkoherran valinnan suorittaa Messukylän seurakunnan seurakuntaneuvosto kevään 2020 aikana.

Kirkkoherran tehtävä tuli avoimeksi, kun nykyinen kirkkoherra Juha Vuorio irtisanoutui 16.10.2019 Messukylän seurakunnan kirkkoherran virasta 1.6.2020 lukien eläkkeelle siirtymisen vuoksi.

Haun etenemisestä kerrotaan seurakunnan verkkosivuilla   ja Silta-lehdessä.

Lisätiedot: