Uutiset 2019

4.9.2019 14.52

Miltä anteeksiantamisen emoji näyttää?

Forgivemoji-kampanja etsii ideoita anteeksiantamisen emojiksi. Miltä anteeksiantamisen emojin pitäisi sinun mielestäsi näyttää? Äänestä suosikkiasi tai esitä oma ehdotuksesi! Kampanjan tavoitteena on saada anteeksiantamisen emoji lisättyä kansainväliseen emojivalikoimaan.

Miltä näyttää anteeksiantamisen emoji? -teksti ja pohdiskeleva hymynaama.
Erilaisia emojeita on tällä hetkellä 3019. Mutta valikoimasta ei löydy emojia, joka sanoisi ”Annan sinulle anteeksi”.

Kirkon aloitteesta elokuussa käynnistyi Forgivemoji-yhteistyökampanja viestintätoimisto Kaiku Helsingin kanssa. Kampanja nostaa esiin anteeksiantamisen ja rauhan merkitystä. Rauha ei ole mahdollista ilman anteeksiantoa.

Kampanjan aikana etsitään  #forgivemoji-ehdotuksia. Ehdotuksiaan voi lähettää kampanjan verkkosivuilla osoitteessa www.forgivemoji.com. Parhaat ideat pääsevät mukaan äänestykseen, jossa kuka tahansa voi käydä äänestämässä omia suosikkejaan.

Marraskuussa kampanjan työryhmä tekee päätöksen parhaasta ideasta, ja lähettää sen emojivalikoimaa hallinnoivalle Unicode-järjestölle.

Unicode määrittelee sen, mitä emojeja pitää olla käytettävissä ja antaa eri palveluille ja laitevalmistajille raamit niiden toteuttamiselle. Järjestö päivittää emojivalikoimaa kerran vuodessa.

Mukana kampanjassa ovat myös mm. Suomen Lähetysseura, Kirkon Ulkomaanapu ja CMI. Kampanjaan liittyy varainkeräys rauhantyölle, jota nämä yhteistyökumppanit organisoivat.

Kampanja-aika on 15.8.–15.11.2019. Lisätietoja kampanjasta sivulla www.forgivemoji.com.