Uutiset 2019

11.9.2019 14.55

Moron peräkonttikirppis julistaa kierrätyksen ilosanomaa

Moron perinteinen peräkonttikirppis järjestetään sunnuntaina 15. syyskuuta kello 9–15 Keskustorilla ja Frenckellinaukiolla.

kaksi miestä odottamassa grillimakkaraa ulkotiloissa isoon urheilupaitaan pukeutuneelta naiselta.
Makkaramyynnin tuotot ohjataan tamperelaisten ruoka-avun tarvitsijoiden hyväksi.
Peräkonttikirppis on Moron ja Tampereen seurakuntien yhteistempaus. Myyntipaikoista ja oheismyynnistä saatava tuotto ohjataan Ruokapankin kautta lyhentämättömänä ruoka-avun varassa olevien tamperelaisten auttamiseen.

Peräkonttikirppiksellä on niin paljon myyjiä, että voit löytää melkein mitä vaan. Hintataso on edullinen, koska myyjät eivät ole ”kirppariammattilaisia” ja he haluavat todella tyhjentää peräkonttinsa päivän aikana.

Mikäli tavaralle ei ole tarvetta, pistäydy vaikka pullakahveille tai makkaralle.
Mies ottamassa vastaan griilimakkaraa ulkotiloissa isoon urheilupaitaan pukeutuneelta mieheltä.

Peräkonttikirppis ja Ekokumppaneiden vaatteiden keräys
Ekokumppanit kerää SWAP! 2019 -vaatteidenvaihtotapahtumaan vietäviä hyväkuntoisia, ehjiä, puhtaita, kuivia ja kaikin puolin seuraavalle käyttäjälle sopivia vaatteita ja asusteita Moron peräkonttikirppiksellä.  Keräyspiste sijaitsee Vanhan kirkon vieressä. SWAP! 2019 -vaatteidenvaihtotapahtuma järjestetään Finlaysonin Vooninki-tilassa viikonloppuna 21.–22.9.2019 kello 10–16. Lue lisää Moron jutusta.