Uutiset 2019

13.11.2019 12.29

Neulo tai lahjoita jouluiloa vähävaraisten perheiden nuorille

Tampereen Joulupuu -keräyksen yhteydessä kerätään myös itse tehtyjä villasukkia ja lapasia. Ne lämmittävät jalkoja ja käsiä sekä mieltä vielä pitkään joulun jälkeenkin. Joulupuu on hyväntekeväisyyskeräys, joka antaa joululahjan niille lapsille ja nuorille, jotka todennäköisesti muuten jäisivät ilman omaa pakettia.

sukat-pyykkinarulla

Autettavat nuoret löydetään seurakuntien diakonian ja sen yhteistyökumppanin Tampereen kaupungin kautta.

Tampereen seurakuntien keräyspaikka on Seurakuntien talon aulassa, osoitteessa Näsilinnankatu 26. Ulko-ovi on avoinna arkisin kello 9–15 ja muina aikoina toiminnan mukaan.

Joulupuu Tampere -keräys jatkuu 12. joulukuuta saakka. Keräyksen sivuilta löytyy lisätietoa keräyspaikoista ja lahjavinkkejä.

Keräykseen voi osallistua

• joulupuu-kampanjan logoHankkimalla itse uuden, käyttämättömän lahjan tai lahjakortin ja toimittamalla sen keräyspisteeseen. Sinun ei tarvitse paketoida lahjaa, sillä joudumme kurkistamaan paketoituihinkin lahjoihin sisälle, mutta halutessasi voit laittaa mukaan lahjapaperin tai lahjakassin.

Rakkautta ja villasukkia ja lapasia

Kaksi punaista pirrettyä lapasta, joissa on tähtikoristeet.

Itse tehdyt villasukat ja lapaset ovat toivottu, lämmittävä lahja. Ne lämmittävät niin mieltä kuin käsiä ja jalkojakin vielä pitkään joulun jälkeen! Neulo villasukat tai lapaset, erityisesti toivotaan isoja, nuorille sopivia sukkia ja lapasia. Ne annetaan lahjojen mukana perheille.

• Villasukkia ja lapasia voi toimittaa  kaikkiin Joulupuun keräyspisteisiin.
  • Keräyspaikkoja on paljon muitakin eri puolilla kaupunkia. Katso koko luettelo Joulupuu Tampere -sivuilta
  • Neulomusten kertymistä voi seurata Facebookissa Villasukkavoimaa-sivulla. (Ei vaadi kirjautumista Facebookiin.)