Uutiset 2019

14.8.2019 11.58

Pispalan Venetsialaiset 31.8. –kirkko on auki koko yön

Miltä tuntuisi viettää yötä kirkossa? Pispalan kirkolla vietetään venetsialaisia ja kirkko auki 24h -tapahtumaa, lauantaina 31.8. – sunnuntaina 1.9. Pispalan kirkko kokoaa ihmiset ja alueen toimijat yhteen ja avaa ovensa koko vuorokaudeksi.

Lauantaina päivällä on luvassa hävikkiruokaa, monenlaista ohjelmaa lapsille sekä lapsiperheille. Lapset pääsevät kokeilemaan erilaisia soittimia kirkkomusikanttien  kanssa ja lisäksi luvassa on ainakin kirkkoseikkailu ja pomppulinna.

Lauantaina esittäytyy myös Soivaa hoivaa–hanke, johon voi innostua mukaan. Pilottihanke alkaa Harjun seurakunnassa elokuussa. Sen tavoitteena on toiminta, jonka kautta musiikin harrastajat voivat kohdata, löytää uusia yhteyksiä ja mahdollisuuden tehdä musiikinlahjallaan hyvää asumispalveluyksiköissä asuville ikäihmisille. Hanketyöntekijänä toimiva hoivamuusikko Terhi-Tuulia Keränen on Pispalan Venetsialaisissa kertomassa toiminnasta.

Pispalan Venetsialaisissa on mukana myös Pispalan alueen toimijoita mm. rakennuskulttuuriyhdistyksen keskus Piiru, joka on avoinna illansuussa. Pispalan mäkeen tutustutaan kävellen ja kirkolla on kahvia tarjolla monitoimitilassa, missä voi myös tutustua muuten syksyn toimintaan.
Ja tietysti kirkon remontoituihin, uusiin tiloihin pääsee tutustumaan!

Musiikki soi monessa muodossa päivän ja yön aikana. Keskustelulle ja kysymyksille on myös tilaa. Tyynykonsertissa tekstien ja musiikin vuoropuhelua voi kuunnella rennosti lepäillen.

Yökahvila toimii ja lyhdyt valaisevat kirkonmäkeä. Koko Pispalan väkeä haastetaan myös sytyttämään lyhtyjä valaisemaan elokuun pimenevää iltaa. Lisäksi luvassa on yllätysohjelmaa.

Sunnuntaina kello 11 on aamupala ja yhteinen messu. Ohjelmaa täydennetään sen tarkentuessa. Tervetuloa piipahtamaan tai vaikka koko vuorokaudeksi!

Alustava ohjelma

Lauantai 31.8.
  • klo 11 Alkuhartaus, kirkkoherra Ari Paavilainen
  • klo 11.30 Hävikkiruokabrunssi 11.30–13
  • klo 11.30–15 Kirkkomusikanttien soitinsoppi.
  • klo 11.30–15 Pomppulinnat, keppihevosrata, pihapelejä, Leku Leijona paikalla
  • klo 12 House bändin laulut lapsille
  • klo 13 Kirkkoseikkailu
  • klo 13.30 Ukulele workshop, JiiPee Skyttä. Kirkkoseikkailu
  • klo 14 Treilin Trio laulaa ja laulattaa
  • klo 15 Laulutuuli-Perhehartaus
  • klo 15.30 Harjun Kamarikuoron avoin kuoroharjoitus
  • klo 16 Tervehdysten vastaanotto
  • klo 16 Kiertokävely Pispalassa, Kaija Pispa – lähtö kirkolta
  • klo 16–19 Piiru-rakennuskulttuurikeskus on avoinna
  • klo 16–19 Soivaa hoivaa–soppi, hankkeen esittelyä laulaen ja soittaen, Terhi-Tuulia Keränen
  • klo 16–19 Askartelua
  • klo 17 Kahvi ja keittoa 17–19. Kuorot esittäytyvät
  • klo 17.30 Godly Play–kertomus
  • klo 18 Kirkon esittely, Seppo Janhonen, Elina Peura
  • klo 18 Kysy Raamatusta–keskustelu, Laura Luomajoki, Ari Paavilainen.
  • klo 18 Messulaulu-workshop, Tarja Laitinen
  • klo 18.30 Godly Play–kertomus
  • klo 19 Tyynyhartaus, runoja ja musiikkia. Kaija Pispa runot, Ulla Hannula viulu, Elina Peura urut ja piano. Omat tyynyt mukaan.
  • klo 20 Kirkon esittely, Seppo Janhonen, Elina Peura
  • klo 20.30 Godly Play–kertomus
  • klo 21 Ulkoilmaelokuva: Me tulemme taas. Omat istunalustat ja viltit mukaan. Sateen sattuessa sisällä.
  • klo 21–01 Yökahvila
  • klo 23 Vastavirtaklubin bändin konsertti
  • klo 24 Lyhtyhartaus, Olli Viljakainen ja Antti Kulmala
Sunnuntai 1.9.
  • klo 01 Riparilaulut
  • klo 6.15 Auringon nousun laulut
  • klo 7 Aamukahvi
  • klo 11 Messu, Laura Luomajoki, Ari Paavilainen, Ukulule-porukka, Elina Peura, Tarja Laitinen. Kirkkokahvit.
Lämpimästi tervetuloa Pispalan Venetsialaisiin!
Kukkia ja kynttilöitä kellumassa vesimaljassa.