Uutiset 2019

10.4.2019 16.47

Ritva Oksanen Sana Soi -illassa

Tänä vuonna on juhlittu Tampereen Sana Soi -iltojen 25-vuotista historiaa. Merkkivuosi päättyy Tampereen tuomiokirkossa 14. huhtikuuta teemalla Laulava sydän. Vieraina illassa ovat laulaja-näyttelijä, teatterineuvos Ritva Oksanen ja tuomiorovasti Olli Hallikainen.

Henkilökuva Ritva Oksanen.
Ritva Oksanen tunnetaan monista konserteistaan ja teatterirooleistaan. Televisiosta erityisesti Elämänmenon Eila Nieminen ja Pesärikon Laimi ovat jääneet suuren yleisön mieleen.

– Olen kiitollinen taivaan Isälle siitä, että olen saanut tehdä upeita rooleja ja hienoja konsertteja huippumuusikoitten kanssa. Julistan työni kautta.

Kun näyttelijä antoi elämänsä Jumalalle, hän sai huomata, että Jumala pitää kaikissa vaiheissa huolta.

– Usko on yksinkertainen asia, siitä on turha tehdä liian monimutkaista. Se on kääntymistä Jumalan puoleen. Usko on lahja, jonka Jumala antaa. Ei se tule ihmiseen kenenkään toisen tuputtamalla. Jumalalla on kaikelle oma aikansa.

Iltoihin osallistuu tavallisesti 150–200 kävijää.

– Sana Soi on juurtunut tamperelaiseen elämänmenoon, ja voidaan puhua tamperelaisesta kirkkokulttuuri-ilmiöstä, kertoo Suomen Raamattuopiston musiikkisihteeri, laulajaevankelista Pertti Kallio.

Illan järjestävät Tuomiokirkkoseurakunta ja Suomen Raamattuopisto.

Sana Soi – laulun ja sanan ilta 14.4. kello 18 Tuomiokirkossa