Uutiset 2019

6.5.2019 12.51

Tampereen seurakuntayhtymä palkittiin pyöräilymyönteisenä työpaikkana

Tampereen evankelis-luterilainen seurakuntayhtymä palkittiin kaupunkiseudun vuoden 2019 pyöräilymyönteisenä työnantajana.

Henjä henkilöä seisoo rivissä, ja yksi heistä ojentaa kunniakirjaa.
Tunnustus henkilökunnan pyöräilyn edistämisestä jaettiin Tampereella nyt kolmannen kerran. Palkittavan valitsee Tampereen kaupunki ja Tampereen kaupunkiseutu kaupunkiseudun asukkailta pyydettyjen ehdotusten perusteella.

Tampereen seurakuntayhtymä tukee merkittävästi työntekijöiden pyöräilyä. Työntekijöitä kannustetaan tulemaan töihin pyörällä muun muassa tarjoamalla heille suihku- ja pukuhuonetilat. Henkilöstön käyttöön on myös hankittu neljä sähköpyörää eli "pappimankelia", ja vahtimestarilla on työpyöränä sähköpyörä "reilu peli".

Kerran vuodessa seurakuntien ympäristötoimikunta palkitsee työntekijän vuoden ekoteosta, ja usein palkinto on myönnetty ympäri vuoden pyöräileville työntekijöille. Tampereen seurakuntayhtymä kannustaa myös kaupunkilaisia pyöräilemään. Useana vuonna on järjestetty 40 kilometrin mittaisen kirkkopyöräily, ja tänä vuonna pyöräilyviikolla järjestetään Pirkkalan vanhassa kirkossa pyöräilykirkko-iltamessu lauantaina 11.5. kello 17.

Kaupunkiseudun pyöräilymyönteinen työnantaja löydettiin sosiaalisessa mediassa ja verkkosivuilla pyydettyjen ilmiantojen perusteella. Palkitun työnantajan edustajat diakonit Sari Peltonen ja Hanna Sulonen pokkasivat kunniakirjan, lahjakortin pyörähuoltoon sekä sähköpyörän työpaikan käyttöön kahdeksi kuukaudeksi. Apulaispormestari Aleksi Jäntti kiitteli palkitsemistilaisuudessa seurakuntayhtymää hyvästä työstä terveellisemmän työmatkailun edistämiseksi.

Pyöräilyviikko jatkuu monin tapahtumin

Pyöräilyä tukevien työpaikkojen palkitseminen liittyy Tampereen pyöräilyviikkoon, jonka teema on tänä vuonna pyörämatkailu.

– Pyöräilyviikko alkoi 4.5. perheiden Triathlon-tapahtumalla ja pyöräretkellä Pappilan laavulle Pirkkalaan ja jatkuu 12.5. asti jolloin päivää vietetään Taidepyöräilyn parissa Tampereen gallerioissa. Tapahtumia ja toimintaa on kaiken ikäisille, kertoo Tampereen pyöräilyviikon tuottaja Hanna Kilpinen.