Uutiset 2019

31.5.2019

Tule laulamaan Kesäkuoroon tai Akordin kesäkouluun

Jos ajatus oman kuoron kesätauolle jäämisestä hirvittää, niin tule laulamaan Kesäkuoroon!

Nainen seisoo kirkon käytävällä kukkaseppele päässä ja hymyilee.
Kauneimmat kesälaulut -yhteislaulutilaisuus on Kesäkuoron päätöstilaisuus. Tänä vuonna se on sunnuntaina 11.8. kello 18 Tuomiokirkossa, kertoo kuorotoiminnan koordinaattori, kanttori Pirjo Mäntyvaara.
Kesäkuorossa lauletaan äänissä enimmäkseen kesäisiä ja luonto-teemaisia lauluja. Kuoro esiintyy kahdessa messussa: 30. kesäkuuta kello 10 Kalevan kirkossa ja 28. heinäkuuta kello 10 Aleksanterin kirkossa. Kesäkuoroon ei ole koelaulua, eikä ilmoittautumista. Osallistumiseen riittää se, että tulee paikalle kuoron ensimmäisiin harjoituksiin ke 12. kesäkuuta kello 18.30–20.30. Harjoitukset pidetään Kalevan kirkossa ja kuoroa johtaa kanttori Pirjo Mäntyvaara.

Kesäkuoron lisäksi kuoro- ja laulukoulu Akordin toiminta jatkuu kesällä rentona ja iloisena kesäkouluna.

Kesäkoulu on keskiviikkoisin kello 16.30–18.00 Kalevan kirkon salissa 9. Kesäkoulussa keskitytään laulamiseen ja lauluiksi on valittu muun muassa kesäisiä ja luonto-aiheisia lauluja, suomalaisia ikivihreitä ja maakuntalauluja. Lauluryhmä laulaa Kauneimmat kesälaulut -tapahtumassa Tuomiokirkossa su 11. elokuuta kello 18.00.