Uutiset 2019

23.12.2019 15.18

Tuomiorovasti Olli Hallikaisen joulutervehdys – Joulurauhaa kirkkopuistosta

Viime jouluna julistettiin Tampereen joulurauha ensimmäistä kertaa Aleksanterin kirkon portailta. Myös tänä jouluna se tapahtuu aattona kello 12.

Tuomiorovasti Olli Hallikainen katsoo kohti lempeästi. Hänellä on yllään papinpaita ja beige pikkutakki.
Kuva: Hannu Jukola
Joulurauhan julistus aloittaa Kirkkopuiston joulu -tapahtuman. Puistossa ja kirkossa on yöhön asti tarjolla  hartauksia, yhteislaulua, musiikkia, jouluista suuhunpantavaa ja yhdessäoloa kaiken ikäisille. Tapahtuma toteutetaan yhdessä monien järjestöjen ja yhteistyökumppaneiden kanssa.

Joulun rauhasta lauletaan ja kerrotaan myös joulun hartauksissa, jumalanpalveluksissa ja monissa konserteissa ympäri Tamperetta. Näiden kautta voi saada kosketuksen joulun lahjaan ja ihmeeseen, Jeesus-lapsen syntymään. Hän toi ihmisille armon ja rauhan.

Jouluun voi hiljentyä myös käymällä hautausmaalla. Siellä voi sytyttää kynttilän poislähteneille läheisille ja näin muistaa heitä.

Joulun rauhan voi kokea myös omassa kodissa, kynttilän valossa ja hiljaisuudessa. Sen voi kokea myös vaikkapa autossa, kun laittaa Jouluradion soimaan.

Joulurauha on lahja, joka voi yllättää.

Joulurauhan julistus, evankeliumi, virret, laulut ja muu joulumusiikki välittävät tätä enkelien viestiä:

Kunnia Jumalalle korkeuksissa,
ja maassa rauha ihmisten kesken,
joita kohtaan hänellä on hyvä tahto!

Rauhallista joulua ja siunattua uutta vuotta 2020!
Olli Hallikainen, tuomiorovasti