Uutiset 2019

23.7.2019 10.10

Uudistunut KesäSpirit-tapahtuma järjestetään Lempäälän Ideaparkissa

Mitä pakata mukaan suomalaiseen hengelliseen kesätapahtumaan? Sateenvarjo, hyttysmyrkky, eväät? Ne voit unohtaa 2.–4. elokuuta järjestettävässä KesäSpirit-tapahtumassa, sillä se järjestetään viihtyisässä Lempäälän Ideaparkissa.

Miten hengellinen tapahtuma istuu kauppakeskukseen?

Lempäälän Ideapark kuvattu ulkoa osittain Ideaparkin logon kohdalta. Taustalla lähes pilvetön kaunis taivas.
Kuva: Laura Vanzo / Visit Tampere
Lempäälän Ideaparkissa pidettävä KesäSpirit-tapahtuma lupaa kolme sytyttävää päivää ylistyksen, armolahjojen ja hengellisen kasvun merkeissä. Koko perheen kesätapahtuma kauppakeskuksessa on Hengen uudistus kirkossamme -liikkeen uusi avaus, joka järjestetään 2.–4. elokuuta. Mukana järjestelyissä on Lempäälän seurakunta. Tapahtumaan odotetaan noin tuhatta kävijää.

Uudistuneen tapahtuman ohjelmaan kuuluvat muun muassa yhdysvaltalaisen Ralph Mooren vetämiä yhteisöpajoja, armolahjapolku, monipuolisesti musiikkia sekä yhteisiä iltajuhlia. Tapahtumassa on myös oma lapsille suunnattu ohjelma, joka toteutetaan yhdessä lasten kulttuurikeskus PiiPoon kanssa.

1. Hengen uudistuksen kesäjuhlat ovat uudistuneet KesäSpirit-tapahtumaksi. Kuinka kokonaisvaltaisesta uudistuksesta on kyse, pastori ja toiminnanjohtaja Timo Pöyhönen?
– Mukana on paljon aiemmissa tapahtumissa hyväksi havaittuja elementtejä, mutta samalla kaikki on ajateltu uusiksi tapahtumapaikasta lähtien. Olemme myös selkeyttäneet tapahtuman ideaa. Haluamme edistää kolmea asiaa: henkilökohtaista hengellistä uudistumista, armolahjojen löytämistä ja seurakuntien kehittymistä eläviksi yhteisöiksi. Ne ovat Hengen uudistuksen työn päätavoitteita.
2. Miten Ideapark valikoitui tapahtuman järjestyspaikaksi, ja miten hengellinen tapahtuma istuu kauppakeskukseen?
– Sain idean ajaessani Ideaparkin ohi. En aluksi pitänyt sitä mahdollisena, mutta kun menin tutustumaan tiloihin ja huomasin kauppakeskuksen avarahenkisen asenteen, aloin innostua.

– Minusta tuntuu, että Ideapark on Suomen paras paikka järjestää hengellinen tapahtuma. Huikeat tilat, kymmeniä ravintoloita ja elämänmakuinen ilmapiiri antavat hyvät puitteet kesätapahtumalle. Eikä ole säävarausta! Myös mutkaton yhteistyö PiiPoon kanssa on avannut uuden tavan rakentaa ohjelmaa koko perheelle.
3. Onko tapahtuma ensimmäinen laatuaan?
– Minulla ei ole tiedossa, että tämän mittaluokan hengellistä tapahtumaa olisi aiemmin järjestetty liikekeskuksessa. Teemme siis jotain aivan uutta. Myös kauppakeskuksen omistajapuolta edustava Toivo Sukari oli tällaisesta uudesta aluevaltauksesta innoissaan. Hän esiintyy jopa tapahtuman mainosvideolla!
4. Miksi Ideapark on päätynyt ottamaan hengellisen tapahtuman tiloihinsa, Ideaparkin markkinointipäällikkö Sanna Järvinen?
– Ideapark on enemmän kuin erilainen, eli paljon muutakin kuin perinteinen kauppakeskus. Se tarkoittaa myös sitä, että mahdollistamme tiloissamme tapahtumia jokaiseen makuun ja monenlaisille kohderyhmille.

– Meillä on ollut esimerkiksi eduskuntavaaleihin liittyvä vaalitori, johon kaikilla puolueilla oli vapaa pääsy. Lisäksi tiloissamme on järjestetty keppihevosten estekisat, leuanvedon maailmanennätysyritys, muotinäytöksiä, konsertteja, Lumiravit ja monenlaisia urheilutapahtumia.

– Vaikka emme halua ottaa kantaa uskontoon tai politiikkaan, haluamme tarjota asiakkaillemme monenlaisia elämyksiä ja kokemuksia. Meille tulevat mielellään erilaiset järjestöt, sillä täällä on helppo kohdata paljon ihmisiä. Ideaparkissa käy säännöllisesti esimerkiksi erilaisia hyväntekeväisyysjärjestöjä ja kokoustilassamme järjestetään muun muassa verenluovutustilaisuuksia.

Janne Aejmelaeus

Lempäälän Ideaparkin aukion laidalla kaksi naista kävelee poispäin. Etualalla oikeassa yläkulmassa rypäs kirkkaan keltaisia ilmapalloja
KesäSpirit-tapahtuma järjestetään pääosin Ideaparkin Sport-alueella ensimmäisessä kerroksessa. Perjantaina päivällä kokoontuminen tapahtuu Kotka-salissa (2. krs, Prisman yläpuolella) Kuva: Laura Vanzo / Visit Tampere