Uutiset 2019

12.9.2019 12.00

Vietä päivä kuin Taizéssa Pispalan kirkossa 21.9.

Haluaisitko sukeltaa syvemmälle Taizén rukouselämään ja arvoihin? Nyt siihen on mahdollisuus, kun Taizé laskeutuu Pispalan kirkolle 21.9. Vieraanvaraisuuden teemaa avaavat rukoushetket, raamattutyöskentelyt, ryhmät ja Taizé-messu.

Kolmea naista esittävän ikonin edessä palaa kolme tuohusta.

Vieraanvaraisuutta, iloa ja yksinkertaisuutta

Oletko haaveillut vierailusta Taizé-yhteisöön? Taizé-päivässä eletään Taizén elämää yhden päivän ajan aamurukouksesta iltateehen.

Taizé-päivää vietetään Pispalan kirkossa lauantaina 21. syyskuuta. Ohjelma alkaa kello 8.30 aamurukouksella ja päättyy kello 19 iltateehen. Ruokailumaksu 5 €.

• Klo 8.30 Aamurukous
  • Klo 9.00 Aamupala
  • Klo 09.45 Yhteinen avaus ja Taizen tervehdys
  • Klo 10.00 Vieraanvaraisuus - Raamatun äärellä rinnakkaisissa kanavissa
  • Klo 11.00 Tehtäväryhmät
  • Klo 12.30 Päivärukous
  • Klo 13.00 Lounas
  • Klo 14.00 Tehtäväryhmät
  • Klo 15.00 Syventävä raamattutyöskentely kanavissa jatkuu
  • Klo 16.30 Päivällinen
  • Klo 18.00 Taize-messu
  • Klo 19.00 Iltatee ja kotiin
Taizé on kansainvälinen, ekumeeninen yhteisö Etelä-Burgundissa Ranskassa. Vuonna 1940 perustettuun yhteisöön kuuluu nykyisin yli sata veljeä, jotka ovat sitoutuneet askeettisuuteen ja hengellisten asioiden jakamiseen. Siellä järjestetään myös viikon kestäviä tapahtumia, joihin tuhannet nuoret aikuiset tulevat eri puolilta maailmaa.

Järjestelyistä vastaavat Tampereen seurakunnat, PyhiinvaellusTampere ja Hiljaisuuden ystävät ry.