Uutiset 2020

1.10.2020 8.00

Auta keräämään 5000 ruokakassia vähävaraisille tamperelaisille

Koronavirus ruuhkauttaa edelleen Tampereen seurakuntien ruoka-apua ja näkyy katukuvassa kasvavina ruokajonoina. Erityisesti vähävaraiset lapsiperheet ovat kovilla. On odotettavissa, että epidemian pitkittyessä ruoka-avun tarve kasvaa entisestään.

Vapaaehtoiset pakkaavat jouluruokakasseja Ruokapankissa.
Keväällä tapahtui ihme. Tampereen seurakunnat haastoi tamperelaiset auttamaan lähimmäisiään ja lahjoittamaan ruokakasseja vähävaraisille tamperelaisille. Keräystavoite tuli täyteen vuorokaudessa ja lopulta

keräys tuotti 50 000 euroa, jolla saatiin 2500 ruokakassia.

Kesällä kaikki toivoivat, että elämä palaisi normaaliksi ja ruoka-avun tarve palautuisi koronaa edeltävälle tasolle.

Niin ei valitettavasti käynyt.

Nyt tarvitaan yhteishenkeä ja kevään ihmettä, jotta kasvavaan ruoka-avun tarpeeseen pystytään vastaamaan.

Tampereen seurakunnat ja Moro-lehti järjestävät keräyksen, jonka tavoitteena on kerätä ruoka-avun tueksi 100 000 euroa. Tuotolla saadaan hankittua 5000 ruokakassia (a 20 euroa) vähävaraisille tamperelaisille. Apu menee perille Tampereen seurakuntien diakoniatyön kautta.

Keräyksen kummi on Kokoomuksen varapuheenjohtaja ja Tampereen kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Anna-Kaisa Ikonen.

Kaikki apu on nyt ensiarvoisen tärkeää ja tervetullutta. Lahjoittaa voit osoitteessa www.lahjoitaapua.fi/kohde/ruokakassikerays_tamperelaisille_syksy2020.

Lämmin kiitos avustasi jo etukäteen!