Uutiset 2020

17.1.2020 16.59

Ekumeenisen rukousviikon kirkkovaellus etenee ristisaatossa kirkosta kirkkoon

Ekumeeninen rukousviikko on kansainvälinen rukousliike, jota vietetään vuosittain aina samaan aikaan, 18.-25. tammikuuta. Rukouspäivinä kirkot rukoilevat ystävyyttä yli rajojen, rauhaa ja oikeudenmukaisuutta maailmaan sekä Jumalan varjelusta luomakunnalle.

Kynttelikön, jossa on palavat kynttilän, takana kirkon penkissä istuvia ihmisiä.
Kuva Sanna Krook
Rukousviikon perinteet ovat pitkät, sitä on vietetty jo yli sata vuotta  ja se sitoo maamme kristittyjä globaaliin hengellisyyteen.

Vuoden 2020 rukouspäiväjulistus nostaa keskiöön ystävällisyyden ja vieraanvaraisuuden teemat.

Ystävällisyyden osoittaminen ja hyvä tahto luovat perustan turvallisuudelle ja yhteistyölle. Erityisen tärkeää on muistaa hyvän puhuminen ja myötätuntoinen asenne apua tarvitsevia kohtaan.
Ekumeeninen kirkkovaellus

Ekumeeninen kirkkovaellus sunnuntaina 19 .tammikuuta etenee ristisaatossa kirkosta kirkkoon. Kulkueeseen voi liittyä matkan varrella. Jokaisella rukouspysäkillä vietetään noin 12 minuutin pituinen rukoushetki. Kello 17 alkaen Aleksanterin kirkossa on Tuomasmessu.

Kulkuejärjestys:
  • klo 14 Adventtikirkko (Ilomäentie 5)
  • klo 14.30 Katolinen kirkko (Amurinkuja 21 )
  • klo 15 Vapaakirkko (Puutarhakatu 17)
  • klo 15.30 Vanha kirkko (Keskustori)
  • klo 16 Toivon Portti (Siltakatu 4)
  • klo 16.30 Helluntaiseurakunta (Aleksanterinkatu 18)
  • klo 17 Ortodoksikirkko (Suvantokatu 10)