Uutiset 2020

28.12.2020 11.05

Enkelikirkko tänä vuonna Yle Areenassa

Vanha, kaunis perinne Enkelikirkko on tänä vuonna nähtävillä tallenteena Yle Areenassa. Lähetys on kuvattu Aleksanterin kirkossa, mistä perinne sai myös alkunsa vuonna 1953.

enkelikirkkopispala3

Piispatar Helmi Gulin halusi luoda perheille kirkkojuhlan, johon erityisesti pienet lapset toivotettiin tervetulleiksi. Enkelikirkon sanoma on tuoda valoa ja lohtua ihmisten elämään.

Sopivaksi päiväksi valikoitui Viattomien lasten päivä, entinen neljäs joulupäivä, joka 1700-luvulla poistui kalentereista. Enkelikirkon toteuttajaksi piispatar kutsui 1951 perustetun MLL:n Hämeen piirin naistoimikunnan.

Muille paikkakunnille Enkelikirkko alkoi levitä 1980-luvun alkupuolella tarmokkaan tiedottamisen ansiosta. Nyt Enkelikirkko on vakiintunut vuosittaiseksi koko perheen kirkkotapahtumaksi, jota MLL:n paikallisyhdistykset järjestävät yhteistyössä seurakuntien kanssa kirkoissa ja seurakuntasaleissa.

Katso Enkelikirkon tallenne Yle Areenassa