Uutiset 2020

6.4.2020 11.35

Hiljaisen viikon ahtikirkot ja urkuvartit nähdään verkossa

Pääsiäisen tapahtumat koetaan epidemia-aikana poikkeuksellisesti kotisohvilla. Hiljaisen viikon ahtikirkot Aleksanterin kirkosta ja päivittäiset urkuvartit nähdään netissä.

Orjantappurakruunu läheltä kuvattuna.
Hiljaisen viikon ahtikirkot Aleksanterin kirkosta nähdään maanantaista keskiviikkoon 6.–8.4. kello 18 Aleksanterin kirkon YouTube-kanavalla. Ahtisaarnat pitää pastori Lari Junkkari.
Pastori Junkkari kertoi ahtisaarnojen teemoista Silta-lehden haastattelussa.

Hiljaisella viikolla kuullaan myös urkuvartteja maanantaista keskiviikkoon joka päivä kello 12. Urkuvartit lähetetään Tampereen seurakuntien Facebook-sivulla tai ne voi katsoa YouTubesta.

Maanantaina 6.4. urkuvartti tulee Kalevan kirkosta, urkurina Osmo Honkanen. Tuomiokirkon urkuvartin 7.4. soittaa urkuri Esa Toivola. Keskiviikkona 8.4. kuullaan urkuri Riikka Viljakaisen urkuvartti Aleksanterin kirkosta.

Tampereella soitetaan myös kirkkojen ja kappeleiden kelloja maanantaista torstaihin kello 12 koronaviruksen uhreille ja heidän läheisilleen.

Iltahartaudet ja Ristin tie

Pispalan kirkon Taizé-iltahartaus julkaistaan maanantaista torstaihin netissä ja radiossa kello 19. Hartaus on nähtävillä Harjun seurakunnan YouTube-kanavalla ja kuultavissa Pispalan Radiossa (99,5 FM).

Hervannan kirkossa ja Härmälän kirkossa tallennetut hartaustilaisuudet julkaistaan maanantaista keskiviikkoon Eteläisen seurakunnan Facebook-sivuilla ja Eteläisen seurakunnan YouTube-kanavalla kello 19.

Ruotsalainen seurakunta julkaisee pääsiäisen aikana videohartauksia Facebook-sivuillaan.

Aitolahden kirkon Ristin tie -videotallenteet julkaistaan maanantaista keskiviikkoon kello 19 Messukylän seurakunnan YouTube-kanavalla. Ristin tie -videoissa kuullaan musiikkia, luetaan Raamattua ja rukoillaan.

Tesoman kirkon Via Dolorosa -tapahtuman tallenne vuodelta 2018 julkaistiin Harjun seurakunnan YouTube-kanavalla palmusunnuntaina. Video on katsottavissa koko pääsiäisen ajan. Video on kestoltaan noin puoli tuntia.

Lapsille ja nuorille omaa pääsiäisohjelmaa

Lasten katedraalin verkkosivuilla on julkaistu Lasten kirkkohetki -video. Sivustolla julkaistaan myös lisää videoita pääsiäisen aikana.

Seurakuntien nuorisotyö julkaisee Kiisi Isotalon kertomat Monosen perheen pääsiäistarinat Tampereen seurakuntien YouTube-kanavalla. Ensimmäinen osa julkaistiin palmusunnuntaina.

Koko pääsiäisen ajan tapahtumat verkossa:

Pääsiäinen epidemian aikana

Tampereen seurakuntien tapahtumat