Uutiset 2020

26.11.2020 14.05

Jumalanpalvelukset ilman ehtoollista koko joulunajan

Tampereen seurakuntien 1. adventin jumalanpalveluksista alkaen kaikki joulunajan jumalanpalvelukset toimitetaan sanajumalanpalveluksina, eikä niissä näin ollen jaeta ehtoollista.

Neljä kynttilää rivissä ikkunan edessä, takana pimenevä metsä, oikean puoleista kynttilää ollaan sytytämässä kädessä oleva tulitikulla.
Kuva Aarne Ormio/ Kirkon kuvapankki
 Jumalanpalveluksissa noudatetaan kunkin kirkon henkilörajoituksia, kahden metrin turvavälejä, hyvää käsihygieniaa ja suositellaan vahvasti suojamaskin käyttöä. Tilaisuuksiin ei saa osallistua sairaana.

Ensimmäinen adventtisunnuntai on ilon juhla, josta alkavat joulun odotus ja uusi kirkkovuosi. Adventtiajan tunnuslaulua, Hoosiannaa, lauletaan tänäkin vuonna kirkoissa, mutta pienemmällä joukolla ja turvavälein.

Sunnuntain jumalanpalveluksia voi seurata myös kotoa käsin verkosta.

Seurakuntayhtymä on myös linjannut, ettei hoitokotien ja sairaaloiden hartaustilaisuuksissa järjestetä koronan kiihtymisvaiheessa yhteislaulua. Lisäksi leirejä ei järjestetä joulukuussa.