Uutiset 2020

18.3.2020 10.56

Jumalanpalveluksiin ja kirkollisiin toimituksiin muutoksia

Koronavirus vaikuttaa myös jumalanpalveluksiin ja kirkollisiin toimituksiin. Kirkoissa pidetään edelleen jumalanpalveluksia mutta ilman seurakuntalaisia. Tuomiokirkon jumalanpalvelus sunnuntaina 22.3. kello 10. lähetetään suorana Aamulehden verkkosivuilla.

Tuomiokirkon kirkkosalin katon korkeimmassa pisteessä on käärme omena suussa.
Tuomiokirkon jumalanpalvelus pidetään sunnuntaina 22.3. ilman seurakuntalaisia.
Mahdollisuuksien mukaan jumalanpalveluksia lähetetään verkossa. Esimerkiksi Tuomiokirkon jumalanpalvelus lähetetään suorana Aamulehden verkkosivuilla sunnuntaina 22.3. kello 10. Jumalanpalveluksen toimittavat tuomiorovasti Olli Hallikainen ja piispa Matti Repo.

Kirkolliset toimitukset hoidetaan

Seurakuntien työntekijät sopivat yhdessä perheiden ja omaisten kanssa kirkollisten toimitusten, kuten kasteen, vihkimisten tai hautajaisten järjestämisestä. Ohjeen mukaisesti kirkollisissa toimituksissa voi olla paikalla enintään 10 ihmistä. Hautajaistilaisuuksissa suositaan haudalla tapahtuvaa siunaamista. Osa kirkoista on avoinna yksityistä hiljentymistä varten.