Uutiset 2020

3.12.2020 10.24

Keskusteluapua kirkoissa ja verkossa

Kirkossa on tarjolla keskusteluapua aamusta yöhön asti. Kirkon valtakunnallinen Palveleva puhelin on avoinna joka päivä kello 18-24. Keskusteluapua saa seurakunnista myös puhelimitse tai avoinna olevista kirkoista.

Kaksi miestä, joista toinen on pappi, istuvat pyöreän pöydän ääressä.
Tampereen seudun sairaaloissa olevia ja heidän omaisiaan varten on päivystävä sairaalapappi. Sairaalapappi Teemu Paarlahti Tampereen yliopistollisen sairaalan hiljentymishuoneessa. Kuva Jussi Laitinen
Seurakunnat pitävät kirkkotiloja auki hiljentymistä, rukousta ja keskusteluapua varten mahdollisuuksien mukaan. Tiloissa noudatetaan henkilömäärärajoituksia ja muita viranomaisohjeita. Tiedot kirkkojen aukiolosta löytyvät tästä.

Myös diakoniatyöntekijöiden kanssa voit keskustella henkilökohtaisista asioista. Keskustelut ovat luottamuksellisia. Yhteystiedot löydät täältä

Päivystys Kalevankankaalla

Lisäksi Tampereen seurakuntien työntekijät päivystävän keskusteluja varten Kalevankankaan hautausmaalla 7. - 18.12. maanantaista perjantaihin kello 12-15.

Keskusteluapua puhelimitse

Keskusteluapua saa seurakunnista myös puhelimitse. Päivystävän papin tavoittaa arkisin kello 13-15 numerosta 040 804 8005.
Kirkon valtakunnallinen Palveleva puhelin on avoinna joka päivä kello 18-24 numerossa 040 022 1180. Lisätietoa mm. chattipalvelusta löytyy täältä.

Päivystävä sairaalapappi

Tampereen seudun sairaaloissa olevia ja heidän omaisiaan varten on päivystävä sairaalapappi (arkisin ma-pe päivystysaika on klo 16–22, lauantaisin ja sunnuntaisin päivystävän sairaalapapin tavoittaa kello 8–22.

Päivystävään sairaalapappiin otetaan yhteys osaston henkilökunnan välityksellä Tampereen yliopistollisen sairaalan keskuksen kautta. Taysissa seurakuntien 4 lastenohjaajaa järjestävät lapsille leikkitoimintaa joka arkipäivä.

Kaikki Tampereen seurakuntien työntekijöiden yhteystiedot löydät täältä