Uutiset 2020

16.4.2020 12.10

Kielo Kärkkäinen esiintyy Yhteisvastuun hyväksi nettikonsertissa

Folk-laulaja Kielo Kärkkäisen yhteisvastuukonsertti nähdään perjantaina 17.4. livenä Facebookissa. Konsertti julkaistaan myöhemmin myös Tampereen Eteläisen seurakunnan YouTube-kanavalla.

Mies ja nainen istuvat kitaroiden kanssa ja toinen mies saksofonin kanssa.
Yhteisvastuun hyväksi konsertoivat Matti Salo (kitara), Kielo Kärkkäinen (kitara ja laulu) ja Sami Sippola (saksofoni). Kuva: Hannu Jukola
Koronavirusepidemia muuttaa myös perinteisen Yhteisvastuukeräyksen muotoja. Tamperelaisen folk-muusikon Kielo Kärkkäisen piti alun perin esiintyä 20. maaliskuuta Härmälän kirkossa Yhteisvastuun hyväksi. Epidemian vuoksi konsertti kuitenkin päätettiin siirtää live-keikaksi nettiin.

Konsertin uusi ajankohta on perjantai 17.4. kello 18. Livelähetys nähdään tuolloin Tampereen Eteläisen seurakunnan Facebook-sivulla. Esitys julkaistaan myöhemmin myös tallenteena Eteläisen seurakunnan YouTube-kanavalla.

Konsertin toteuttamisessa yhteistyötä tehdään nyt yli seurakuntarajojen, ja esiintymispaikaksi valittiin Harjun seurakunnan Pispalan kirkko.

– Konsertti taltioidaan Pispalan kirkossa, koska siellä on tähän parhaat tekniset mahdollisuudet, kertoo konsertin järjestäjä, kanttori Maria Tuokko.

Kielo Kärkkäisen trion lisäksi paikalla konserttia toteuttamassa on muutaman hengen työtiimi. Konsertin aluksi Yhteisvastuukeräyksen kohteista kertoo diakoniatyöntekijä Asta Kahra.

Kaunisääninen tulkitsija

Kielo Kärkkäinen on tamperelainen laulaja ja lauluntekijä, joka tunnetaan kauniista, ilmaisuvoimaisesta äänestään. Hän esittää suomeksi folk-musiikkia, mutta hän on myös taitava jazz-tulkitsija. Espanjaksi hän on esiintynyt Belize-yhtyeen laulusolistina.

Kielo Kärkkäisen uusin albumi Keitä me olemme julkaistiin viime syksynä.  Levyn kappaleet ovat suomenkielistä folkia ja ne esitetään laulun, kahden kitaran ja tenorisaksofonin voimin.

Yhteisvastuukonsertissa Kielo Kärkkäisen kanssa esiintyvät kitaristi Matti Salo ja saksofonisti Sami Sippola.

Keräyksellä tuetaan vanhemmuutta

Yhteisvastuukeräyksellä vuonna 2020 tuetaan vanhemmuutta Suomessa ja maailman katastrofialueilla. Suomessa tukitoimet toteutetaan Pelastakaa Lapset ry:n, Mannerheimin Lastensuojeluliiton ja seurakuntien yhteisvoimin. Maailman katastrofialueilla avun vie perille Kirkon Ulkomaanapu.

Tänä vuonna 70 vuotta täyttävä evankelis-luterilaisen kirkon suurkeräys on siirtynyt kokonaan sähköiseksi, sillä epidemian aikana lähikeräyksiä ei voida tehdä. Yhteisvastuukeräykseen pystyy osallistumaan MobilePay-sovelluksella tai lomakkeella, josta on yhteys verkkopankkiin.

Eteläisen seurakunnan MobilePay-keräysnumero on 50263. Keräykseen voi lahjoittaa myös Eteläisen seurakunnan maksulomakkeella, jota kautta pääsee verkkopankkiin.

Keräysmaksulomakkeelle

Keräyksen toteuttaa Kirkkopalvelut. Yhteisvastuun tuotto käytetään vanhemmuuden tukemiseen Suomessa ja maailmalla.

Keräyslupa RA/2019/704, voimassa 1.9.2019-31.8.2020, Manner-Suomi, myöntänyt Poliisihallitus 23.8.2019. Keräyslupa ÅLR 2019/3450, voimassa 1.9.2019-31.8.2020, Ahvenanmaa, myöntänyt Ålands landskapsregering 2.5.2019.

Linkit ja lisätietoja:

Tampereen Eteläisen seurakunnan Facebook-sivu