Uutiset 2020

13.2.2020 11.36

Kirkolliskokouksen uudet edustajat valittu

Kirkolliskokousvaalit toimitettiin 11.2.2020 ja Tampereen hiippakunnan alustava vaalitulos on selvillä. Tampereen hiippakunnasta valittiin kahdeksan maallikkoedustajaa ja neljä pappisedustajaa kaudelle 1.5.2020 – 30.4.2024.

Valitut maallikkoedustajat:

• Kaunisto Timo, Avara kirkko ehdokaslista
  • Löytty Olli, Avara kirkko ehdokaslista
  • Aakula Kari, Keskustalainen seurakuntaväki ehdokaslista
  • Ahonen Antti, Kokoomus ehdokaslista
  • Parkkila Seppo, Kokoomus ehdokaslista
  • Ansaharju Aulis, Tampereen hiippakunnan yhdistynyt seurakuntaväki ehdokaslista
  • Simojoki Pekka, Tampereen hiippakunnan yhdistynyt seurakuntaväki ehdokaslista
  • Kumlander Joni, Tampereen hiippakunnan kirkkodemarit ehdokaslista

Valitut pappisedustajat:

• Hukari Ari, Avara kirkko ehdokaslista
  • Silfverhuth Olli-Pekka, Avara kirkko ehdokaslista
  • Kemppainen Jari, Kirkon rakentajat ehdokaslista
  • Räsänen Niilo, Yhdessä hiippakuntamme parhaaksi ehdokaslista
Kirkolliskokoukseen osallistujia kirkolliskokouksessa. Kuvassa etualalla Jukka Keskitalo sormet ja katse läppärin näppäimistöllä.
Kirkolliskokous kokoontui viime vuoden marraskuussa Turussa viimeisen kerran ennen vaaleja. Kuva: kirkon kuvapankki/Aarne Ormio

Kirkolliskokousvaalien tulokset ovat alustavia ja vahvistamattomia. Vaalilautakunnat vahvistavat vaalien tulokset 17.2.2020.

Kirkolliskokoukseen valitaan kaikkiaan 64 maallikkoedustajaa ja 32 pappisedustajaa. Paikkojen jakautuminen perustuu hiippakuntien seurakuntien jäsenmääriin.

Kirkon ylin toimielin kirkolliskokous käsittelee oppia ja työtä sekä kirkon lainsäädäntöä, hallintoa ja taloutta.

Lisätietoja:
evl.fi/kirkolliskokousvaalit