Uutiset 2020

30.11.2020 14.03

Kokoava toiminta jumalanpalveluksia ja kirkollisia toimituksia lukuun ottamatta tauolle

Jumalanpalveluksia ja kirkollisia toimituksia lukuun ottamatta Tampereen seurakuntien kokoava toiminta ja aikuisten pienryhmätoiminta jäävät tauolle ainakin 21. joulukuuta asti.

Ryhmä pieniä lapsia ja kaksi aikuista tutkii tehtävälappua marraskuisessa säässä metsässä järven rannalla.
Alakoululaisten iltapäiväkerhot ja lasten päiväkerhot jatkavat toimintaansa. Kuva Hannu Jukola
Pirkanmaan alueellisen pandemiaohjausryhmän asettamat uudet rajoitukset astuvat voimaan suunnitelmien mukaan keskiviikkona 2. joulukuuta.

Myös lasten ja nuorten sisätiloissa tapahtuva toiminta pääosin keskeytetään 21. joulukuuta asti, mikä tarkoittaa muun muassa nuorisotilojen sulkemista Linnainmaalla, Nekalassa, Pispalan kirkossa ja Kalevan kirkossa.

Alakoululaisten iltapäiväkerhot ja lasten päiväkerhot jatkavat toimintaansa Tampereen kaupungin perusopetusta ja varhaiskasvatusta koskevien linjausten ja ohjeiden mukaisesti.

Seurakunnat suoratoistavat jumalanpalveluksiaan

Jumalanpalveluksia pidetään Tampereella pääosin ilman läsnä olevaa seurakuntaa seuraavien kolmen viikon ajan. Kirkkolain mukaan jumalanpalvelusten ja kirkollisten toimitusten jatkuminen on turvattava kaikissa olosuhteissa.

Kirkkotilaan voidaan maanantaista 30. marraskuuta alkaen ottaa samanaikaisesti korkeintaan kymmenen ihmistä sisältäen jumalanpalveluksen toimittajat ja kirkon palveluskunnan. Jumalanpalveluksia välitetään Tampereen seurakuntien verkkosivujen tai sosiaalisen median kanavien kautta. Katso tiedot jumalanpalveluksista tästä.

Seurakunnat kannustavat vastuullisuuteen

Seurakuntien työntekijät käyttävät kasvomaskia kaikissa työtehtävissä myös silloin, kun turvaväleistä pystytään huolehtimaan.

Edelleen muistutetaan THL:n viidestä valtista,  jolla suojaamme itseämme ja läheisiämme koronavirustartunnalta. Viisi valttia koronan ehkäisyyn ovat yksinkertaisia arjen asioita:

1. mene kipeänä ainoastaan testiin,
  2. muista turvavälit,