Uutiset 2020

18.12.2020 13.17

Kokoava toiminta tauolla 17.1.20121 asti, tapahtumia näytetään verkossa

Seurakuntien kokoava ja pienryhmätoiminta on keskeyteytty 17. tammikuuta 2021 asti. Tänä aikana Tampereen seurakunnissa järjestetään vain verkossa näytettäviä tapahtumia.

Neljä kynttilää ikkunalla, joissa kolmessa on liekki, neljännen kohdalla on käsi, jossa on palava tulitikku.
Kuva Aarne Ormio, kirkon kuvapankki
Kerhot ja muu seurakuntien toiminta sekä leirit on peruttu 17. tammikuuta 2021 asti paitsi alakoululaisten iltapäiväkerhot ja lasten päiväkerhot. Ne jatkavat toimintaansa Tampereen kaupungin perusopetusta ja varhaiskasvatusta koskevien linjausten ja ohjeiden mukaisesti.

Asiakaspalvelu hoidetaan vain puhelimitse ja sähköpostilla. Työntekijät ovat tavoitettavissa  puhelimitse sekä sähköisten kanavien kautta. Työntekijöiden yhteystiedot löydät tästä.

Kirkollisten toimitusten, kuten kasteen, vihkimisen ja hautaan siunaamisen osalta noudatetaan 10 henkilön osallistujarajoitusta. Hautaan siunaamisessa mukana voivat olla lähimmät omaiset, vaikka tämä ylittäisikin 10 henkilön rajan.

Toimintaa verkossa ja somessa

Tampereen seurakunnat lähettää jumalanpalveluksia, hartauksia, musiikkihetkiä ja muita tapahtumia sosiaalisen median kanavissaan. Seurakuntalaisilla on näissä kanavissa mahdollisuus saada myös apua, tukea ja keskusteluseuraa.

Viranomaisten 17. joulukuuta määrittämät uudet koronarajoitukset ovat voimassa 17. tammikuuta 2021 asti.