Uutiset 2020

10.9.2020 8.45

Lähde mukaan vauvabaanalle!

Valtakunnallista Vauvanpäivää vietetään perjantaina 25.9.2020. Tampereella kaupungin vauvaperhetoimijat juhlistavat päivää kutsumalla vauvaperheitä Hämeenpuistoon pienelle vaunulenkille klo 10.00, 10.30, 11.00 ja 11.30.

Lenkille lähtö tapahtuu suihkulähteeltä Näsinkallion päästä ja kulku tapahtuu baanan (Hämeenpuiston) halki. Kävelylle mukaan lähtee joku toimijoiden työntekijöistä, ja lenkin aikana on tarkoitus jutustella ja kuunnella perheiden kuulumisia.  Pääkirjasto Metson kohdalla on erilaisia ”pysäkkejä ja huoltoasemia”, joissa voi tutustua eri on perhetoimijoiden toimintaan.

Vauvabaanan jälkeen Finlaysonin kirkon Lasten katedraalissa pidetään Vauvakirkko klo 13.00, minkä jälkeen on kahvi- ja sosetarjoilu.

Tapahtuman tavoitteena on lisätä vauvamyönteisyyttä Tampereella, tarjota mahdollisuuksia vertaistukeen ja pitää esillä sen merkitystä sekä vähentää yksinäisyyttä vauvavuoden ja korona-ajan aikana.

Vauvabaanan FB-tapahtumasivu

Vauvaperhetoimijoista mukana tällä hetkellä ovat:

• Tunnepysäkki
  • Parisuhteen huoltoasema