Uutiset 2020

13.7.2020 15.21

Maksuttomia kesäruokailuja lapsiperheille Hervannan kirkolla

Hervannan kirkolla järjestetään maksuttomia kesäruokailuja tiistaisin ja torstaisin kello 12–14 heinäkuun loppuun asti. Lapset voivat tulla syömään vanhemman, isovanhemman, kummin tai muun aikuisen kanssa. Ruokailuun ei tarvitse ilmoittautua ja ruokaa tarjoillaan niin kauan kuin sitä riittää.

Nuori poika ja aikuinen nainen ovat saapuneet ruokailemaan Mummon Kammarin kesäruokailuun.
Kesäruokailu järjestettiin viime vuonna Mummon Kammarissa. Tänä vuonna kotiruokaa tarjoillaan Hervannan kirkolla. Ruokailemassa Braien ja Galina. Taustalla Essi Vahala. Kuva: Hannu Jukola
– Ruokaa laittaa Kierto-hankkeen työkokeilijoista muodostuva kokkitiimi, joka loihtii hävikkiruoasta maukasta kotiruokaa, kertoo hankkeen ohjaaja Olli Rinta-Mantila.

Kierto-hanke on EU:n tukema laaja yhteishanke, jonka tavoite on tukea kiertotalouden kehitystä. Seurakuntien erikoisvahvuus hankkeen osatoteuttajana on hävikkiruoan jalostaminen jatkokäyttöön.

Ruokaa ei ole pakko syödä paikan päällä. Take away -annoksia on tarjolla kello 13.30 alkaen.

Hervannan kirkon osoite on Lindforsinkatu 7, 33720 Tampere.