Uutiset 2020

4.3.2020 16.28

Minikino Festivaali valloittaa Tuomiokirkon lauantaina 7.3.

Tuomiokirkko ja kirkkopuisto täyttyvät touhulla ja tohinalla lauantaina 7. maaliskuuta kello 11–13 koko perheen ilmaistapahtumassa. Tapahtuman huipennuksena esitetään animaatioelokuva Tiikeri tuli teelle lastenmusiikkiduo Höpinätötterön säestämänä.

Robin Shaw’n ohjaamassa animaatioelokuvassa Tiikeri tuli teelle, The Tiger who Came to Tea (Iso-Britannia, 2019) salaperäinen tiikeri ilmestyy paikalle odottamatta ja kutsuu itsensä iltapäiväteelle.

Nuori Sophie ja hänen äitinsä katsovat lumoutuneina, kun tiikeri syö heidän ateriansa, koko jääkaapin sisällön ja kaiken muunkin talossa! Elokuva esitetään noin kello 12.30 ja sen kesto on 24 minuuttia.

Ohjaajan kädenjälki on tuttu suomalaisille Lumikoira-elokuvasta, joka esitetään televisiossa jouluisin heti ikonisen Lumiukko-elokuvan jälkeen.

Luvassa on elokuvaelämyksen lisäksi partiolaisten toimintapisteitä, kasvomaalausta, ilmapallojen taittelua.
Leku Leijona  leikkii lapsen kanssa pikkuautoilla.
Tampereen seurakuntien maskotti Leku leijona tulee paikalle tervehtimään lapsia.
– On mahtava juttu, että saadaan elokuvajuhlien kanssa järjestää erilainen leffakokemus tamperelaisille perheille, iloitsee tapahtumaa järjestävä nuorisotyönohjaaja Sanna Lehtisaari.

Tapahtumassa tarjotaan hävikkielintarvikkeista valmistettua keittoa jälkkäriä unohtamatta, Lehtisaari lupaa.
—Eihän elokuvaa voi katsella ilman leffakarkkeja, kyllä nekin tarjotaan!

Ilmaistapahtuma on tarkoitettu ihan kaikille, ja sen järjestävät yhteistyössä  Tampereen seurakunnat ja Tampereen elokuvajuhlat.