Uutiset 2020

10.1.2020 15.43

NUORI2020 -päivät kokoaa kasvatus- ja nuorisoalan toimijat Tampereelle 14.–16.1.

NUORI2020 – valtakunnalliset kasvatuksen ja nuorisotyön päivät järjestetään Tampereella 14.–16. tammikuuta.

NUORI2020 -päivien kuusikulmainen logo leijuu tunnelmallisen Tampereen tuomiokirkon edessä. Kuva on sävyltään viileän punainen.
Kuva: Laura Vanzo / Visit Tampere

Päivien ohjelma antaa osallistujille lähes 150 tunnin edestä mahdollisuuksia kehittää osaamistaan, verkostoitua sekä saada tietoa kasvatus- ja nuorisoalan ajankohtaisista ilmiöistä, jotta alalla olisi paremmat edellytykset keskittyä Suomen suurimman ongelman, nuorten syrjäytymisen, ratkaisemiseen yhdessä. Mukana keskusteluissa ovat muun muassa tiede- ja kulttuuriministeri Hanna Kosonen ja kansanedustaja Iiris Suomela.

Tapahtuman järjestävät yhdessä Suomen nuorisoalan kattojärjestö Allianssi sekä Kirkkohallitus. Paikallisena yhteistyökumppanina toimii Tampereen kaupungin nuorisopalvelut. NUORI2020-päivien ohjelma ja aikataulut kokonaisuudessaan löytyvät Allianssin sivuilta.

Iskelmämessussa lauletaan vain hittejä

Vuosien 2018 ja 2019 Tapahtumien öinä Aleksanterin kirkossa toteutetut Iskelmämessut saivat niin suuren suosion, että sadat ihmiset jäivät kirkon ovien ulkopuolelle. Nyt messu toteutetaan suuremmalla areenalla Tampereen tuomiokirkossa osana NUORI2020 -päiviä keskiviikkona 15. tammikuuta kello 19.

Iskelmämessu on ehtoollismessu, jossa virret on vaihdettu ihmisille tuttuihin iskelmiin. Messussa laulettavat yhteislaulut säestää Patajätkä-yhtyeen basisti Jaakko Luoman ammattilaisista kokoama Las Palmas -orkesteri solisteinaan Pirkanmaan musiikkiopiston huikeat pop/jazz-laulajat Liina-Lotta Hakamäki, Krista Hanhijärvi, Elina Hanni, Monalisa Kivelä ja Ville Siltala. Messun pappina on Tampereen seurakuntien Jussi Laine.

Messussa voi auttaa lähimmäistä osallistumalla kolehtiin, joka osoitetaan Suomen Lähetysseuran kautta syrjittyjen lasten koulutuksen tukemiseen Boliviassa. Iskelmämessun järjestävät yhteistyössä Tampereen seurakunnat, Pirkanmaan musiikkiopisto, YMCA Tampere, Tampereen Tuomasyhteisö ja Eventtec Oy.