Uutiset 2020

15.1.2020 18.38

Pekka Simojoen hyväntekeväisyyskonsertti Aleksanterin kirkossa 22.1.

Gospelmuusikko ja lauluntekijä Pekka Simojoen hyväntekeväisyyskonsertti järjestetään Aleksanterin kirkossa 22. tammikuuta kello 19. Konsertissa kerätään kolehti Gambian Prufutissa sijaitsevan Nehemia-esikoulun tueksi.

Gospelmuusikko Pekka Simojoen valokuva on asetettu Gambian Prufutin kylän Nehemia-esikoulun lasten kuvan viereen. Lapset hymyilevät kameralle ja vaikuttavat hyvin voivilta.

– Esikoulu tarjoaa paikallisille lapsille mahdollisuuden maksuttomaan koulutukseen – mikä ei muutoin olisi mahdollista. Esikoulun yhteydessä on myös terveydenhoitopalveluita tarjoava klinikka, kertoo Harjun seurakunnan kirkkoherra Ari Paavilainen.

Vapaaehtoistyötä Prufutin kylässä tehnyt Paavilainen kuvaa paikkaa vieraanvaraiseksi ja avoimeksi.

– Gambiassa on muslimienemmistö, mutta uskonnot tulevat hyvin toimeen toistensa kanssa – uskonnolliset kärjistykset puuttuvat. Tästä syystä vuonna 2012 perustettu esikoulu otettiin kristillisistä arvoistaan huolimatta hyvin vastaan.

Trubaduurikeikan Aleksanterin kirkossa vetävä Simojoki vietti oman lapsuutensa Afrikassa.

– Esiinnyn mielelläni tällaisissa tukikonserteissa aina kun mahdollista. Tiedän, että mahdollisuudet tavalliseen elämään ovat siellä aivan toiset kuin täällä. Kun tämän on kerran nähnyt, niin siitä ei pääse irti – eikä haluakaan, kertoo Simojoki.

Nehemia-esikoulun lapset ovat kokoontuneet opettajan ympärille. Joukon edessä seisoo poika, joka katsoo hieman varovaisesti kohti kuvaajaa.
Kuva: Ari Paavilainen

Hyväntekeväisyyskonsertin järjestää Harjun seurakunta ja se on maksuton.