Uutiset 2020

28.8.2020 12.02

Pispalassa vietetään viikonloppuna venetsialaisia

Kesän päätösjuhlaa venetsialaisia vietetään Pispalassa lauantaina ja sunnuntaina 29.8.–30.8.2020. Ung Nordisk Musik -festivaalin konserttiin Pispalan kirkossa on ennakkoilmoittautuminen.

Kukkia ja kynttilöitä kellumassa vesimaljassa.
(Kuvituskuva: Freepik)
Pispalan venetsialaisten pääpaikka on Pispalan kirkko, missä ohjelmaa on lauantai-iltapäivästä kello 15 alkaen.

Kello 15 alkaa Pispalan kirkossa Ung Nordisk Musik -festivaalin konsertti, jossa esiintyy tamperelainen TEMA-kvartetti. Konsertti on maksuton, mutta sinne tulee ilmoittautua ennakkoon kirkon henkilömäärärajoitusten vuoksi. Epidemian vuoksi kirkkoon pääsee vain 80 henkilöä.

Tamperelainen jousikvartetti TEMA vierailijoineen soittaa akustisen konserttikokonaisuuden, joka koostuu nuorten pohjoismaisten säveltäjien uudesta musiikista. Konsertti on kuultavissa myös suoratoistona tapahtuman nettisivuilla (unmfestival.fi).

Venetsialaisten ohjelma:

Lauantai 29.8.

klo 15 alkaen ohjelmaa lapsille, mm. keppihevosia, heittoseinä, luontorata, saippuakuplia ym.
klo 15 TEMA-kvartetti, Ung Nordisk Musik -festivaalin konsertti
klo 16-18 tarjolla päivällistä
klo 16.30 Kirkon kulttuuripalkinnon v. 2020 saanut Annukka Laine kertoo Pispalan kirkon taiteesta
klo 17.30 ripariveisufiilistelut, ukona/sisällä, rokkipappi Tarvo Laakso
klo 17-21 nuorten syyskauden aloitus
klo 19 tyynykonsertti
klo 20 lyhtykulkue hartauteen vanhan kirkon paikalle, jossa hartaus klo 20.30
klo 21 ulkoilmaelokuva: Olavi Virta
klo 21-01 yökahvila

Voit jäädä yöksi kirkkoon: ota mukaan tyyny, peitto ja retkipatja.
Kahvia, teetä ja mehua saatavilla koko ajan. Päivällinen on maksuton.

Yhteistyössä mukana:
Pispalan kirjasto: klo 12.15-14.30 Ung Nordisk Musik -konsertteja
Tahmelan huvila: klo 22 yösauna.

Tapahtuma päättyy yhdessä valmisteltuun messuun sunnuntaina 30.8. klo 11.