Uutiset 2020

15.9.2020 9.18

Rippikouluihin ilmoittautuminen on alkanut

Vuoden 2021 rippikoulujen ilmoittautuminen on avautunut osoitteessa tampereenrippikoulut.fi. Aikaa ilmoittautua on 4.10.2020 saakka. Rippikoulut on tarkoitettu kaikille vuonna 2006 syntyneille Tampereen seurakuntien jäsenille.

Tampereen seurakuntien rippikouluvalikoimassa on niin talvi- kuin kesäripareita. Tarjolla on myös leirittömiä cityripareita ja erilaisia teemarippikouluja, kuten esimerkiksi talvisportti-, vaellus- ja ulkomaanripareita.

Nuoren on mahdollista ilmoittautua minkä tahansa seurakunnan järjestämään rippikouluun ja valittava 5-8 ryhmää, joista kahden on oltava talvella tai heinäkuussa. Viime vuosilta tuttu kaverikoodi on käytössä myös tänä vuonna.

- Koodin voi antaa yhdelle kaverille. Nämä koodatut kaverit pääsevät samaan ryhmään. Muut kaveritoiveet voi kirjoittaa ilmoittautumislomakkeeseen. Niitä yritetään myös mahdollisuuksien mukaan toteuttaa, rippikouluista vastaava pastori Mikko Wirtanen kertoo.

Kiitettävä arvosana vuoden 2020 rippikouluista

Tänä vuonna Tampereen seurakuntien järjestämissä rippikouluissa oli yli 1 400 nuorta. Luvussa on mukana myös kohta alkavan etärippikouluryhmän nuoret ja vasta syyslomalla riparille tulijat ja muiden paikkakuntien nuoret.

Viime kesän rippikoulut pidettiin poikkeuksellisissa olosuhteissa, mutta kaikki sujui hyvin.

–Valtakunnallisessa rippikoululaisten palautteessa saimme kouluarvosanaksi 9,0. Nuoret sanoivat, että oli hyvä olla, hauskaa, hyvä yhteishenki ja turvallista. He kokivat myös, että saivat olla omia itsejään.

–Fiilis on korkealla ensi vuoden leirien suunnittelussa. Turvallisuudesta pidetään edelleen kiinni. Tämän vuoden kokemusten perusteella kehitetään kevätkauden mielekästä ja osallistavaa kokoontuvaa toimintaa sekä verkkototeutusta, etätyöskentelyä ja itsenäisiä tehtäviä mahdollisten rajoitusten varalta, Wirtanen kaavailee.

Lisätiedot:

Mikko Wirtanen